A Z-generáció és az alkohol
A Premium Gin Hungary cég folyamatosan figyeli a nemzetközi italfogyasztási trendek alakulását, a tavalyi év végétől pedig tudatosan keresi és kutatja a Z-generáció alkoholfogyasztási szokásait. Az alkoholkereskedelemből származó GDP világszerte kiemelkedő számokat generál évről évre, a fogyasztói magatartások legújabb változásai mégis arra utalnak, hogy a piac stabilitása megingott.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
Az első jelek 2018-ban érkeztek egy kutatásból, amely szerint Z-generáció fejenként 20%-kal kevesebb alkoholt fogyaszt, mint az Y-generáció tagjai tették húszas éveik elejéig. Emellett 64%-uk hozzátette, hogy felnőtt korukban is kevesebbet fog inni, mint az idősebb korosztályok. A Z-generációs fogyasztók alulreprezentáltak a sör és a bor fogyasztásában. Egy amerikai kutatás szerint a 65. év alatti generációknál 30%-kal csökkent a borfogyasztás. A hagyományos sörök piaca is meredek csökkenést mutat, amit a gyártók gyümölcsös és alkoholmentes változatokkal próbálnak korrigálni. //
Kapcsolódó cikkeink
Élményekkel teli csizma: Az európai Z generáció kedvenc ajándékai
Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak…
Tovább olvasom >PwC: drámai lépéseket követel a klímavédelmi célok elérése
A PwC friss Net Zero Economy Index jelentése szerint világszerte…
Tovább olvasom >KonyhaKontroll diákvetélkedő
Nagyszabású online diákvetélkedőt szervezett októberben a Nébih az Okos Doboz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Révész Máriusz: a SZÉP-kártya aktív magyarok zsebébe adható havi tízezer forint a munkaadók érdeke is
A 2025-ös költségvetés legnagyobb nyertese az aktív, egészséges életmód. Lényegesen…
Tovább olvasom >KonyhaKontroll diákvetélkedő
Nagyszabású online diákvetélkedőt szervezett októberben a Nébih az Okos Doboz…
Tovább olvasom >Az év gluténmentes pékárui
Októberben már harmadik alkalommal került megrendezésre a gluténmentes kenyerek és…
Tovább olvasom >