A világ fenntartható működésű vállalatainak top 1%-ába került a Lucart
A fenntartható papírgyártást támogató Lucart platina minősítést kapott a független EcoVadis ügynökségtől, amely a vállalati társadalmi felelősségvállalás legmagasabb szintű elismerése. Az EcoVadis által világszerte elemzett több mint 90 000 vállalatnak mindössze 1%-a büszkélkedhet hasonló eredménnyel. A Lucart Csoport 10 termelő üzeméből az egyik hazánkban, Nyergesújfalun található.
Az Ecovadis értékelés a fenntarthatóság számos szempontját vizsgálja, az alábbi négy témakörbe csoportosítva azokat: környezetvédelem, munkaügyi gyakorlat és emberi jogok, etika és fenntartható beszerzés. Ezek a szempontok olyan nemzetközi fenntarthatósági szabványokon alapulnak, mint az ENSZ Globális Megállapodásának tíz alapelve, a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO) egyezményei, a Globális Jelentési Kezdeményezés (GRI) szabványai, az ISO 260004 szabvány, a CERES ütemterv és az ENSZ üzleti és emberi jogi irányelvei.
„Büszkék vagyunk erre a sokadik, fontos eredményre, amelyet a fenntarthatóság minden szempontját figyelembe vevő, valamennyi termelési telephelyünket érintő nagyszerű csapatmunkával értünk el”
– mondta Massimo Pasquini, a Lucart Csoport vezérigazgatója.
„Ezzel az elismeréssel a Lucart megerősíti, hogy egyike azon vállalatoknak, amelyek a legjobban betartják az átláthatóság legmagasabb szintű normáit a környezetvédelem, a társadalom és a gazdaság területein”.
A rangos díj méltó összegzése annak a munkának, amit a vállalat az elmúlt években a papírgyártás fenntartható előmozdítása érdekében tett. 2014 óta a Lucart 14,9%-kal, illetve 47%-kal csökkentette a fajlagos CO2– és NOx-kibocsátást, valamint 13,2%-kal a fajlagos energiafogyasztást, és visszaszorította a hulladék 80%-át. A fajlagos vízfogyasztás 2013-hoz képest 23,3%-kal csökkent.
„Örülünk, hogy a Lucart Kft. is hozzájárult ennek a nagyon ambiciózus eredménynek az eléréséhez. Nyergesújfaluban a csoport többi tagjához hasonlóan mi is nagy hangsúlyt fektetünk a fenntarthatóságra, és ezek az elismerések csak megerősítik, hogy jó úton járunk. A jövő mindenkié!”
– mondta Omar Balducci, a Lucart Csoport Közép-Kelet-Európáért felelős kereskedelmi igazgatója és tanácsadója.
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >Az alapanyagokra, a csomagolásra és a fenntarthatóságra összpontosító tech startupokkal kíván együttműködni a Mondelez
A snackóriás elmondta, hogy az inkubátorprogramja keretében együttműködő vállalatok korai…
Tovább olvasom >Munkahelyeink.hu: az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hétköznapi hősökkel indított nem mindennapi imázskampányt a Scitec Nutrition
Májusban országszerte találkozhatunk a Scitec Nutrition “Küzdöttek. Győztek. Te jössz!”…
Tovább olvasom >KSH: februárban 1,7 milliárd euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
2024. februárban a kivitel volumene 3,4 százalékkal haladta meg, a…
Tovább olvasom >BMI: Lassabb bővülés áprilisban
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított áprilisi értéke: 51,8.…
Tovább olvasom >