Magazin: A vásárlók szerint (2. rész)
A promóciós játékok mechanizmusa és a nyeremények értéke jelentősen befolyásolja a részvételi kedvet. A bonyolult szabályok, a logózott ajándékok és a kisebb értékű nyeremények kevésbé ösztönző összetevői egy-egy akciónak.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2018/07/P%C3%A1d%C3%A1r-Kata_Kantar-Hoff_opt-200x300.jpeg)
Pádár Kata
ügyfélkapcsolati igazgató
Kantar-Hoff mann
Bár az interneten való regisztrációt elfogadják a vásárlók, azonban minél több adatot kell megadni, a játéknak annál kevésbé van motiváló ereje, főként az idősebb korosztálynál. Kiemelt nehézséget jelent a blokk megőrzése is.
A nyereményekkel kapcsolatos vásárlói attitűd összetett képet mutat. A fogyasztók egy adott promócióban a megnyerhető ajándékok alapján mérlegelik nyerési esélyüket. Minél népszerűbb egy nyeremény, annál kisebb esélyt látnak annak megnyerésére, ami csökkenti a promócióban való részvételi kedvet. Bár ez a megítélés az előző évekhez képest kisebb arányban van jelen, gépjárműnyeremény esetén továbbra is általános jelenség; a gépkocsit jellemzően egyáltalán nem látják megnyerhetőnek.
A fogyasztói visszajelzések szerint a márkázott termék mint nyeremény vagy ajándék, kevéssé motiváló. A viselhető, hordható tárgyak esetében a vásárlók nem kedvelik a márkaüzenettel, logóval való feliratozást.
A pénzvisszatérítési garancia alapvetően pozitív megítélésű, ugyanakkor a vásárló már a termék megvásárlása előtt tudja, hogy nem kíván majd élni ezzel, ami szintén negatívan befolyásolja a részvételi kedvet.
A kóstoltatást új termékek, ízek bevezetésekor kifejezetten pozitívan értékelik, ám ha nem kapcsolódik hozzá egyéb aktivitás, játék, ajándék vagy termékminta, az ilyen típusú promóció kisebb figyelmet és érdeklődést kap.
A pontgyűjtéssel pénzért megvásárolható eszközök promóciója pedig abban az esetben nyeri el a vásárlók tetszését, ha úgy vélik, olyan értékhez juthatnak, ami más módon nem megszerezhető. //
Kapcsolódó cikkeink
Minimális erőfeszítéssel maximális élmény – ilyen 2024 ideális promóciója
A Trade magazin által szervezett „Év promóciója 2024” verseny idén…
Tovább olvasom >Idén is szakmai konferencia keretében adtuk át az Év promóciója díjakat
Április 18-án került megrendezésre a már hagyományosnak számító „Év promóciója…
Tovább olvasom >Átadták a „Játék egy zöldebb jövőért” promóció díjait
A „Játék egy zöldebb jövőért” fenntarthatósági promóció fődíját ünnepélyes keretek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >