A vártnál gyorsabban bontakozik ki a generatív AI hatása a kiskereskedelemre
A generatív mesterséges intelligencia segítségével igyekeznek versenyelőnyt szerezni a kiskereskedők a kommunikáció, a marketing és a működés területén – jelentette ki Amanda Chin a Retail Asia Forumon.
A generatív AI hatása elkerülhetetlen, és számos ágazatot, köztük a kiskereskedelmet is felbolygatja – állítja Amanda Chin, a Bain & Company kuala lumpuri partnere, aki szerint immár egyértelmű, hogy a generatív AI nem pusztán múló hóbort, de felforgató hatása minden iparágban érezhető lesz – a kérdés csak az, milyen gyorsan és milyen mértékben.
A nemrégiben megrendezett Retail Asia Forumon Chin kifejtette, hogy meglátása szerint a kiskereskedők olyan kérdésekkel küzdenek, mint az ígéretes használati eseteket azonosítása, a megvalósítás optimális időzítése és a szervezeti struktúrák felkészültsége. Hangsúlyozta azonban, hogy az elmozdulás azt tükrözi, az iparági szereplők egyre inkább felismerik a generatív AI-ban rejlő jelentős értékteremtő képességet.
A Bain & Company egy nemrégiben készült jelentése szerint a kiskereskedők arra kényszerültek az AI fogyasztók körében történő gyors elterjedése kapcsán, hogy a mesterséges intelligenciába történő beruházásaikat növeljék. A jelentés hangsúlyozza, hogy a generatív AI-ban rejlő lehetőségek jelentősen fokozhatják a hatékonyságot és csökkenthetik a kiadásokat az egész iparágban.
Az okostelefonnál és az internetnél is gyorsabban formálja a kereskedelmet
Mikey Vu, a Bain & Company kiskereskedelmi üzletágának partnere hangsúlyozta a geneartív AI – így a társalgáson alapuló keresés és a személyre szabott alkalmazások – átalakító hatását a kiskereskedelmi ágazatra. Szerinte a technológia a korábbi mérföldköveket, azaz az okostelefonok vagy az internet megjelenését – meghaladó ütemben alakítja át a kiskereskedelmi környezetet.
A jelentés megjegyezte, hogy a vásárlási élményt személyre szabni képes AI-alapú eszközök, például a társalgó vásárlási asszisztensek és a továbbfejlesztett keresési funkciók 5-10%-kal növelhetik a bevételt. Emellett a fogyasztók jobban bíznak a mesterséges intelligenciában a személyre szabott vásárlási javaslatokat illetően, mint bármely más alkalmazási esetben.
A határozott elfogadás felé mozdult el a szakma
Egy a kiskereskedők körében nemrégiben végzett felmérésből kiindulva Chin a generatív AI elfogadására vonatkozó jelenlegi trendekre és elsődleges üzleti célokra vonatkozóan megjegyezte, hogy a kiskereskedők a vásárlói kommunikáció javításától kezdve a marketingstratégiák optimalizálásán át a belső műveletek racionalizálásáig különböző stratégiai területeken használják a generatív AI-t annak érdekében, hogy versenyelőnyre tegyenek szert a mai dinamikus piaci környezetben.
A szakember hangsúlyozza a generatív AI-jal kapcsolatos nézetek gyors változását, kiemelve, hogy a kiskereskedelmi ágazatban az óvatos vizsgálódástól a határozott elfogadás irányába történt elmozdulás.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
A generatív mesterséges intelligencia bevezetése fordulóponthoz érkezett: a cégek kétharmada…
Tovább olvasom >2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezért választják még sokan a boltokat az online vásárlás helyett
Vásárlás előtt a vevők még mindig szeretik személyesen megvizsgálni a…
Tovább olvasom >GVH-elnök: Kulcskérdés a mesterséges intelligencia széleskörű, de helyes alkalmazása
„A mesterséges intelligencia széleskörű, de helyes alkalmazása jelentős pozitív hatással…
Tovább olvasom >Generációváltás küszöbén: Az Y és Z generációk térnyerése a magyar üzleti életben
Magyarországon a generációváltás az üzleti életben kiemelten aktuális, mivel sok…
Tovább olvasom >