A vállalások ellenére emelkedett az egyszerhasználatos műanyag hulladék mennyisége 2019 és 2021 között
Az egyszer használatos műanyag gyártása 2019 és 2021 között évi 6millió tonnával nőtt a szigorúbb világszintű szabályozás ellenére, és a gyártók „kevés előrelépést” tettek a probléma kezelése és az újrahasznosítás fokozása érdekében – derült ki egy új kutatásból.
Az egyszer használatos műanyagok a világ egyik legégetőbb környezeti problémáját jelentik, mivel hatalmas mennyiségű hulladékot képeznek a hulladéklerakókban, a folyókban és az óceánokban. A gyártási folyamat ráadásul az éghajlat felmelegedését okozó üvegházhatású gázok egyik fő forrása.
Bár a növekedés az utóbbi időben lelassult, az egyszer használatos műanyag „szűz” fosszilis alapanyagokból történő előállítása még messze nem érte el a csúcspontját, és az újrahasznosított alapanyagok használata „a legjobb esetben is csak marginális” – áll az ausztrál Minderoo Alapítvány Plastic Waste Makers Indexében.
„Ne áltassuk magunkat, a műanyaghulladék-válság tovább fog súlyosbodni, mielőtt abszolút csökkenést látnánk az egyszer használatos szűzműanyag-fogyasztásban” – áll a jelentésben.
Az egyszer használatos műanyagokban használt szűz polimereket gyártó globális petrolkémiai vállalatok listájának élén az Exxon Mobil állt a vizsgált időszakban, amelyet a kínai Sinopec követett.
A jelentés szerint a Sinopec vezet a 2019-2027 közötti időszakban tervezett új gyártólétesítmények építésében is, több mint ötmillió tonna éves kapacitással. A második helyen az Exxon Mobil áll mintegy négymillió tonnával.
Kapcsolódó cikkeink
A fenntartható műanyagcsomagolások globális piaca 2029-ig 122,4 milliárd dollárra nőhet
Az egyik fő hajtóerő az, hogy az újrafelhasználható csomagolások egyre…
Tovább olvasom >McKinsey: a fogyasztók figyelme az élelmiszerbiztonság és higiénia fölötti aggodalmakról újra a fenntartható csomagolásra helyeződött át
A McKinsey 11 ország fogyasztói körében végzett felmérése szerint a…
Tovább olvasom >Kanada is betiltja az egyszer használatos műanyagokat
A kanadai kormány még 2019-ben tervezte el, hogy fokozatosan megtiltja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >