McKinsey: a fogyasztók figyelme az élelmiszerbiztonság és higiénia fölötti aggodalmakról újra a fenntartható csomagolásra helyeződött át
A McKinsey 11 ország fogyasztói körében végzett felmérése szerint a fogyasztók a pandémia után újfent a fenntarthatóságra összpontosítanak.
Nem meglepő, hogy a pandémia idején a fogyasztók az egyszer használatos műanyagokat részesítették előnyben: 2020-ban az Egyesült Államokban a válaszadók 71%-a mondta azt, hogy jobban aggódik a higiénia és az élelmiszerbiztonság miatt, mint a COVID-19 kezdete előtt. Idén ez az arány 37%-ra esett vissza – állítja a McKinsey legújabb jelentésében.
Ez persze nem azt jelenti, hogy a higiénia és a biztonság már ne bírna elsődleges fontossággal – az amerikai fogyasztók 75%-a érzi úgy, hogy e szempont kiemelt jelentőségű a termékcsomagolások kapcsán. Az eltarthatóság (69%), a könnyű használhatóság (57%) és a tartósság (55%) szintén rendkívül vagy nagyon fontos a legtöbb amerikai számára, és e szempontok más országokban is a legfontosabbak közé tartoznak a felmérés szerint.
A csomagolás környezeti hatása
Az amerikai válaszadók közel 40%-a nyilatkozott úgy, hogy az élelmiszercsomagolás környezeti hatása fontos számára, ami arányaiban viszont alacsonyabb, mint a globális átlag (51%). A környezeti hatásokkal kapcsolatos konkrét aggodalmak országonként bár eltérőek, a legtöbben mindenhol az óceánok és a víz szennyezése miatt aggódnak. A skála másik végén – a legkevésbé félelmre okot adva – a természeti erőforrások kimerülése és az erdőirtások fölötti aggályok állnak.
Többet is fizetnének
A megkérdezettek többsége úgy nyilatkozott, hogy hajlandó lenne többet fizetni a fenntartható csomagolásért, ráadásul ennek a valószínűsége a fejlődő országokban élő és a magasabb jövedelmű fogyasztók körében nagyobb. A legkedvezőbb fenntartható megoldásnak a komposztálható csomagolás tűnik a megkérdezett országokban – az összes fogyasztó 69%-a és az amerikai fogyasztók 72%-a ezt jelölte meg első helyen. A fenntartható csomagolási lehetőségek között a növényi alapú csomagolások és a komposztálható műanyag fóliák is a toplisták élén szerepelnek, míg a fém, az alumínium és a kombinált csomagolások a lista végén végeztek.
A világjárvány idején jellemző csomagolási trendek lecsengésével, az új szabályozások megjelenésével és a fenntarthatóságnak a figyelem középpontjába való visszakerülésével a McKinsey azt tanácsolja a márkáknak és a csomagolóanyag-beszállítóknak, hogy portfóliójukat felmérve azonosítsák azokat a lehetőségeket, amelyekkel nyerő megoldásokat kínálhatnak.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: Jönnek a digitális ikrek, de mik is azok?
A digitális ikrek egy olyan fejlett technológia olyan, amely lehetővé…
Tovább olvasom >Innovatív és fenntartható csomagolási megoldásokon dolgozik a Kaufland
Tavaly számos saját márkás termékének csomagolását módosította a német Kaufland…
Tovább olvasom >A fenntartható műanyagcsomagolások globális piaca 2029-ig 122,4 milliárd dollárra nőhet
Az egyik fő hajtóerő az, hogy az újrafelhasználható csomagolások egyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezeknek a magyaroknak 8,5 milliójuk van nyugdíjmegtakarításban
A friss hírek szerint átlagosan 2 millió forint megtakarítással rendelkeznek…
Tovább olvasom >Kétszer annyit teszünk félre havonta, mint öt éve
Egyre többen rendelkeznek megtakarítással, a havonta átlagosan félretett összeg pedig…
Tovább olvasom >Úton a „gazdasági semlegesség felé”: bérfelzárkózás
Úgy tűnik, a Kormány elhatározta, hogy erőltetett bérfelzárkózást hajt(at) végre…
Tovább olvasom >