A túró- és savóital gyártását fejlesztette a Sole-Mizo Zrt.
A túró- és savóital gyártását fejlesztette a Sole-Mizo Zrt. egy uniós támogatással megvalósuló, 1,8 milliárd forintos költségvetésű projekt keretében – közölte a Bonafarm-csoporthoz tartozó cég közép-európai operációs igazgatója csütörtökön Szegeden.
Herczeg István a 845 millió forintos európai uniós és kormányzati támogatással megvalósult fejlesztést lezáró sajtótájékoztatón elmondta, a tejkvóta megszűnése óta egyre nehezebb helyzetbe kerül a teljes magyar tejágazat. A logisztikai távolságon belül lévő országokból – ahelyett, hogy a tejfelesleget saját piacukon levezetnék – jelentős export érkezik a magyar piacra, és emellett komoly a „kvázi” illegálisan értékesített mennyiség is.
A Sole-Mizo Zrt. stratégiájának része, hogy a hazai piacra állít elő friss termékeket, többek között túrót, amelynek a tradicionális változatát nem igazán lehet külföldről behozni – közölte a szakember.
A tavaly februárban indult és most zárult projekt során az élelmiszeripari cég házon belül például olyan kutatásokat végzett és hajtott végre technológiai fejlesztéseket, amelyek természetes enzimek és enzimpreparátumok segítségével csökkentik a termelési veszteséget, miközben a termékek beltartalma és élvezeti értéke javult – közölte a szakember. Hozzátette: a módszerrel lehetővé vált a termékek minőség megőrzési idejének növelése is.
Az új termékek, valamint a gyártásukhoz szükséges alapanyagok megfelelő tárolásához a vállalkozás korszerűsítette raktározási és logisztikai informatikai rendszerét – tudatta az igazgató.
A Sole-Mizo Zrt. Magyarország egyik meghatározó tejipari vállalkozása. A cég konszolidált árbevétele tavaly mintegy 60 milliárd forint volt. Az idei évre az értékesítés mennyiségének 15 százalékos emelkedését várják, a piacon bekövetkezett árcsökkenés mellett változatlan bevétel mellett. A mintegy ezer főt foglalkoztató cég fejlesztéseinek célja az alkalmazotti létszám megtartása, de a volumennövekedésnek és a beruházásoknak köszönhetően 1-2 százalékos bővítés is elképzelhető – mondta Herczeg István. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >