A túró- és savóital gyártását fejlesztette a Sole-Mizo Zrt.
A túró- és savóital gyártását fejlesztette a Sole-Mizo Zrt. egy uniós támogatással megvalósuló, 1,8 milliárd forintos költségvetésű projekt keretében – közölte a Bonafarm-csoporthoz tartozó cég közép-európai operációs igazgatója csütörtökön Szegeden.
Herczeg István a 845 millió forintos európai uniós és kormányzati támogatással megvalósult fejlesztést lezáró sajtótájékoztatón elmondta, a tejkvóta megszűnése óta egyre nehezebb helyzetbe kerül a teljes magyar tejágazat. A logisztikai távolságon belül lévő országokból – ahelyett, hogy a tejfelesleget saját piacukon levezetnék – jelentős export érkezik a magyar piacra, és emellett komoly a „kvázi” illegálisan értékesített mennyiség is.
A Sole-Mizo Zrt. stratégiájának része, hogy a hazai piacra állít elő friss termékeket, többek között túrót, amelynek a tradicionális változatát nem igazán lehet külföldről behozni – közölte a szakember.
A tavaly februárban indult és most zárult projekt során az élelmiszeripari cég házon belül például olyan kutatásokat végzett és hajtott végre technológiai fejlesztéseket, amelyek természetes enzimek és enzimpreparátumok segítségével csökkentik a termelési veszteséget, miközben a termékek beltartalma és élvezeti értéke javult – közölte a szakember. Hozzátette: a módszerrel lehetővé vált a termékek minőség megőrzési idejének növelése is.
Az új termékek, valamint a gyártásukhoz szükséges alapanyagok megfelelő tárolásához a vállalkozás korszerűsítette raktározási és logisztikai informatikai rendszerét – tudatta az igazgató.
A Sole-Mizo Zrt. Magyarország egyik meghatározó tejipari vállalkozása. A cég konszolidált árbevétele tavaly mintegy 60 milliárd forint volt. Az idei évre az értékesítés mennyiségének 15 százalékos emelkedését várják, a piacon bekövetkezett árcsökkenés mellett változatlan bevétel mellett. A mintegy ezer főt foglalkoztató cég fejlesztéseinek célja az alkalmazotti létszám megtartása, de a volumennövekedésnek és a beruházásoknak köszönhetően 1-2 százalékos bővítés is elképzelhető – mondta Herczeg István. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az UHT-tej feldolgozói értékesítési ára nőtt leginkább szeptemberben
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >UHT és friss tejek árversenye: hogyan változtak a tejpiaci trendek?
Az elmúlt évek jelentős változásokat hoztak a magyar tejpiacon, ahol…
Tovább olvasom >Partnerséget kötött a Danone és az Ajinomoto a tejipar karbonkibocsátásának csökkentésére
A Danone és az Ajinomoto élelmiszeripari vállalatok stratégiai partnerségi megállapodást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nevet vált a Rama és a Flora margarinok forgalmazója
Upfield Magyarország Kft.-ről Flora Food Hungary Kft.-re változtatta nevét a…
Tovább olvasom >A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >Egy cseppel közelebb az egészséghez: így lehet izgalmas a napi folyadékpótlás
A nem megfelelő hidratáció fejfájást, fáradtságot és koncentrációs problémákat okozhat,…
Tovább olvasom >