A tojás csomagolóhelyi ára 18 százalékkal csökkent
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) tojás- és tojástermékimportja 89 százalékkal 83 ezer tonnára nőtt 2023. január–novemberben az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az import 74 százaléka Ukrajnából és az Egyesült Királyságból származott. A közösség tojás- és tojástermékexportja 8 százalékkal 289 ezer tonnára csökkent 2023. január és november között a 2022. év azonos időszakához képest.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/09/egg-7345934_640-300x200.jpg)
(Fotó: Pixabay)
Az Európai Bizottság adatai szerint az unióban az étkezési tojás csomagolóhelyi ára 226 euró/100 kilogramm volt 2024 első hét hetében, 9 százalékkal múlta alul az előző év azonos időszakának értékét. A KSH adatai alapján Magyarország 1 százalékkal több héjas tojást (32,7 ezer tonna), ezen belül csaknem 17 százalékkal több (17,8 ezer tonna) friss tojást vásárolt a nemzetközi piacról 2023. január–novemberben az előző év azonos időszakához képest. A héjas tojás exportja 17 százalékkal 10,3 ezer tonnára, ezen belül a friss tojás kivitele 19 százalékkal 1,3 ezer tonnára csökkent ugyanekkor. Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó étkezési tojás (M+L) csomagolóhelyi ára 53,67 forint/darab volt 2024 első hét hetében, ami 18,7 százalékkal maradt el a 2023. év azonos időszakának átlagárától.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Jön a szintetikus hús és a műtojás?
Az Európai Bizottság szerdán bejelentette két új európai polgári kezdeményezés…
Tovább olvasom >Minden dísznövénycsoport nettó árbevétele nőtt 2023-ban
A dísznövénytermesztés nettó árbevétele 2023-ban az adatfelvétel keretein belül beérkezett…
Tovább olvasom >A tejtermékek feldolgozói értékesítési ára stagnált vagy csökkent
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2024 májusában az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >