Magazin: A testápolás már nem luxus, alapvető igény
A koronavírus-járvány a testápolók piacán is változásokat hozott. Mindamellett, hogy alapvetően az őszi-téli időszak ezen termékek szezonja, idén tavasszal az eladások megnövekedtek, főként a kézápoló alkategóriában. A funkciók sokszínűségét célzó innovációk mellett a gyártók a minél természetesebb összetevőkre is egyre erőteljesebben fókuszálnak.
Szerző: Budai Klára
Berger Ildikó, a Henkel Magyarország Kft. junior brand managere azt tapasztalta, hogy márciustól, a járvány miatt kialakult helyzet során a kézkrémek, valamint a testápolási termékek eladásai is megnövekedtek, leginkább az érzékeny bőrre való készítmények iránti kereslet élénkült meg.
– Ezt a trendet érzékeltük Barnängen termékeink eladása során is, az érzékeny bőrre ajánlott Sensitive termékünk kiugró mértékben fogyott. Prémium testápolási márkánkkal főként a drogériás eladásokra koncentrálunk, de már elkezdtünk nyitni a hiper- és szupermarketek felé is, ahol az eddigi eredmények alapján sikeresnek mondható a csatornabővítésünk – avat be Berger Ildikó.
Jáger Melinda, a Beiersdorf Kft. értékesítési vezetője azzal egészíti ki, hogy a teljes kategória a januártól augusztusig terjedő időszakban értékben növekedést mutatott, volumenben azonban csökkent. Úgy látja, hogy a COVID-19 helyzet erőteljesen érintette az első és a második negyedévet, március–április hónapokban szignifikáns növekedést figyeltek meg mind az előző periódusokhoz, mind az előző év hasonló időszakához képest.
– Összhangban a kategória változásaival a NIVEA® eladásai is hasonló tendenciát mutatnak.
Az értékesítésben mindegyik csatorna jelentős szerepet játszik, hiszen egy széles körben használt, nagy penetrációval bíró kategóriáról van szó – jegyzi meg Jáger Melinda.
Márkahűek a fogyasztók
– A testápolás kategóriáról is hasonló trendek mondhatók el, mint a tusfürdőpiacról, a fogyasztás eltolódott a nagy kiszerelésű termékek felé. Termékelőnyök tekintetében a legalapvetőbb a hidratálás. Ezenfelül a további fogyasztói igények, melyek kielégítése fontos egy testápolás-portfólión belül: védelem – a környezeti hatásoktól; öregedés – fiatalosabb bőr fenntartása, ránctalanítás, illetve a gyógyító hatás – speciális vagy irritált bőr gyógyítása – tudjuk meg Homor Judittól, az Unilever Magyarország Kft. skin category managerétől.
Jáger Melinda szerint a magyar fogyasztók árérzékenysége a testápolók kategóriájában is észrevehető, de sokkal kevésbé, mint a dezodor vagy a tusfürdő kategóriákban. Ennek megfelelően a márkahűség is erőteljesebben van jelen.
– A kiváló termékeknek és kimagasló minőségének köszönhetően értékbeni piacrész tekintetében továbbra is tartja első helyét a NIVEA® márka. Mi is elmozdulást látunk a nagyobb kiszerelések irányába, mind a 400 ml-es, mind az azt meghaladó méretek esetében növekedést tapasztalunk az előző évhez képest – fejti ki a Beiersdorf Kft. értékesítési vezetője.
Mint mondja, a fogyasztói/vásárlói döntés továbbra is elsősorban a bőrtípus (száraz/extra száraz bőr) attribútum alapján történik, de az illat és állag szintén kiemelt szerepet játszik. Más kategóriákkal összhangban a testápolók terén is egyre több természetes eredetű összetevőket tartalmazó termék jelenik meg, egyre erősebb fogyasztói igény jelentkezik az ilyen jellegű termékek iránt.
– A testápolási piacon az ápoló, mélyregeneráló hatású készítmények alapnak számítanak, ezentúl napjainkban a természetes összetevők és a fenntartható csomagolású termékek térnyerése figyelhető meg – fűzi hozzá Berger Ildikó.
Ősz és tél a testápolók igazi szezonja
Télen a fogyasztók többet nyúlnak a testápolókhoz, hiszen ebben az időszakban jobban ki van téve bőrünk az időjárás negatív hatásainak. Gyakrabban jelentkezik a bőrszárazság, problémás bőr esetén ekcéma, ilyenkor odafigyelést, extra gondoskodást és törődést igényel a testünk és a bőrünk.
– A NIVEA® krémek gyorsan felszívódó, hosszan tartó hidratálást biztosítanak ragacsos hatás nélkül, ezért is annyira népszerűek a fogyasztók körében – jelzi Jáger Melinda.
A Henkel Magyarország Kft. számára az év második felében, illetve év végén a karácsonyi csomagok eladásai, valamint a kuponnapok jelentik a nagyobb kiugrást.
Az Unilever Magyarország Kft. portfóliójában a nyári időszakot megelőzően, illetve az alatt az önbarnító hatású termékek nyújtanak kimagasló teljesítményt, az őszi-téli hónapokban pedig a krémesebb textúrájú, ápoló és hidratáló termékek fogyása a legkiemelkedőbb.
Megoldás minden bőrtípusra
– Barnängen márkánk Oil Intense termékcsaládja a tavalyi bevezetés óta töretlen sikernek örvend, valamint az idén bevezetett Barnängen Repairing testápolónk extra száraz bőrre való regeneráló hatása miatt is közkedveltté vált a fogyasztók körében – mondja Berger Ildikó.
A Henkel Magyarország Kft. márciusban jelent meg legújabb márkájával, a N.A.E.-val, mely a vállalat életében az első Ecocert Cosmos Organic biominősítéssel ellátott natúr kozmetikai márka. Széles portfóliójában a testápolási készítmények is helyet kaptak két testbalzsammal.
– A bio- és természetes összetevőkön túl a fenntarthatóság is fontos szerepet játszik a márka életében, így újrahasznosítható, illetve részben vagy teljesen újrahasznosított csomagolású termékek találhatók meg a polcokon – ismerteti a junior brand manager.
A Beiersdorf Kft. termékei között mind a hagyományos Testápoló tej, mind az illatorientált verziók keresettek a fogyasztók körében. Portfóliójuk az idei évben is gazdagodott új termékekkel, amelyekkel a piacon megfigyelhető méretváltozásra reagáltak.
– Jelenleg az önbarnító testápolóink tartoznak a legnépszerűbb termékeink közé. A vírushelyzetben megváltoztak a higiéniai szokások, megnövekedtek az igények a kézkrémek iránt, ami a mi eladási számainkban is megmutatkozott – hangsúlyozza Homor Judit, előrevetítve, hogy mindezek tükrében a jövőben nagyobb hangsúlyt fognak fektetni ezen portfóliójukra is.
– Nálunk idén a trendi összetevők voltak fókuszban, úgymint: Aloe Vera vagy rózsavíz. Fontosnak tartjuk, hogy különleges és a fogyasztók számára is vágyott komponensekkel és illatokkal felszerelt portfóliót építsünk ki. Emellett, a legnagyobb márkánkon belül bevezettünk egy 98%-ban természetes eredetű alkotóelemeket tartalmazó almárkát, a Dove Powered by Plants termékcsaládot, mely megkapta a szigorú EcoCERT Greenlife által tanúsított COSMOS natural minősítést. Ezzel a bevezetéssel azon fogyasztókat szerettük volna megnyerni, akiknek lényegesek a természetes eredetű összetevők. Az elkövetkezendő időszakban mindenképpen középpontban lesznek a higiéniai és a különböző ápolási igényekre specializálódott összetevők, valamint az egyes bőrproblémákra adott válaszok – emeli ki az Unilever Magyarország Kft. skin category managere. //
Testápolás
A mindennapi testápolás alapvető célja az emberi higiénia fenntartása, ezáltal egészségünk megőrzése.
Mindenekelőtt a tisztítás a legfontosabb lépés, itt beszélhetünk a szájüreg, a haj, a test, valamint a kéz és lábak ápolásáról. Ezt napi rendszerességgel, illetve naponta többször is el kell végeznünk ahhoz, hogy védettek legyünk a kórokozókkal szemben. Legnagyobb jelentősége a kézmosásnak van, különösen étkezések előtt, mosdóhasználat után, az otthonunkba hazaérve, és ha mi vagy a velünk egy háztartásban élők éppen betegek.
Számos készítmény érhető el a piacon a bőrtípusnak, korosztálynak és egyéb igényeknek megfelelően, melyek közül kedvére választhat a fogyasztó, a fontos, hogy a tisztálkodás rendszeres és alapos legyen.
Második lépés az érintett területek hidratálása, védelme. A bőr, különösen az őszi, téli időszakban érzékenyen reagálhat a hidegre, szélre, ezért érdemes hajápoló, testápoló, lábápoló és kézápoló termékekkel kiegészíteni a napi bőrápolási rutint.
Ma már elérhetőek olyan intenzív termékek, melyek otthon is alkalmazhatók heti vagy havi rendszerességgel, célzottan alkalmazva a kívánt területek kiemelt kezelésére. Ilyenek lehetnek az arc- és hajpakolások, bőrradírok, kéz- és lábmaszkok, illetve a szérumok.
Minden testápolási feladat során fontos, hogy a bőrtípusunknak és igényeinknek megfelelő terméket válasszunk, kérdéses esetben pedig kérjük ki szakértő véleményét. //
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >Van új a zuhany alatt, és azon túl is!
A tusfürdők piaca folyamatosan növekszik, ahogy a vásárlói elvárások egyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >