A Tesco-t és a Lidl-t is megszorongatta a különadó
A Tesco Global Áruházak Zrt. és a Lidl Magyarország Bt. sikeres üzleti évet tudhat maga mögött, bár kedvezőtlen körülményekkel és különadóval kellett szembenézniük. Mindkét vállalat sikerrel növelte az árbevételét, és komoly nyereséget ért el az előző évhez képest – mutat rá a 24.hu.
A Tesco belföldi értékesítésből származó nettó árbevétele mintegy 15 százalékkal emelkedett, elérve a 720,4 milliárd forintot, és az adózott eredményük is több mint 50 százalékkal nőtt, 19,6 milliárd forintra. A Tesco csak ingatlaneladásaik mostani elszámolásának köszönhetően nem lett veszteséges. A 14 bevásárlóközpont eladását még 2022 tavaszán jelentett be a cég. Mint a Portfolio is megírta, a vevő az Adventum Csoport volt, a vételár pedig – kiegészülve 4 cseh bevásárlóközponttal – közelítette a 90 milliárd forintot (200 millió font). Az üzleteket a Tesco visszabérli. Ezzel együtt termelt csak a cég 19,6 milliárd forint nyereséget, enélkül veszteséges pénzügyi évet zárt volna.
A Lidl belföldi értékesítésből származó nettó árbevétele 30 százalékkal emelkedett, elérve a 971,8 milliárd forintot. Az adózott eredményük ugyan kicsit csökkent, de így is jelentős, 25,3 milliárd forintot ért el.
A vállalatok számára további kihívást jelent a magas kiskereskedelmi különadó, ami hatással van az eredményességükre. Ennek ellenére mindkét cég elkötelezett a vásárlói igények kielégítésében, és versenyképes áron kínál minőségi termékeket.
A Tesco és a Lidl továbbra is beruházásokkal és fejlesztésekkel erősíti pozícióját a magyar kiskereskedelmi piacon, és hozzájárul a szektor gazdasági fejlődéséhez és munkahelyteremtéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >