A tejföl is luxus sokak számára
Az elmúlt évben a tej és tejtermékek piacát jelentősen befolyásolta az infláció, aminek következtében rendkívüli mértékben csökkent a fogyasztás. Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója szerint az emberek egyre inkább a saját márkás, olcsóbb tejtermékeket részesítik előnyben, ami átrendezte a vásárlói szokásokat mind hazánkban, mind Európában – derül ki az Agrárszektor cikkéből.
A hazai statisztikák szerint, bár a 2,8% UHT tej és a natúr joghurt értékesítése növekedett 2023-ban, más kategóriák, mint a vaj, vajkrém, tehéntúró, ömlesztett sajt és tejföl értékesítése jelentősen csökkent a 2022-es adatokhoz képest. Ezzel párhuzamosan, az importpiac is változásokon ment keresztül; különösen a sajt és dobozos tej importja nőtt jelentősen, főként Németországból, Lengyelországból, Csehországból és Szlovákiából érkező termékekkel.
A bio termékekről a hagyományosabb, olcsóbb tejtermékekre való átállás a fogyasztói preferenciák változását tükrözi. Harcz Zoltán kiemelte, hogy a fogyasztók elsősorban nagy kiszerelésű, kedvező árú termékeket keresnek, ami felveti a tudatos vásárlói magatartás és a fogyasztói megtévesztés elleni küzdelem fontosságát. Különösen igaz ez a növényi alapanyagból készült utánzat termékek terén, ahol a tudatos vásárlói tájékoztatásra és az átláthatóságra nagyobb hangsúlyt kell helyezni.
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Elképesztő drágulás a tejtermékek piacán – egyre többen fordulhatnak az import felé
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint a tejtermékek az élelmiszer-infláció…
Tovább olvasom >Újabb árcsökkentés a Lidlnél: 30-féle tej és tejtermék lesz olcsób
Újabb segítséget kapnak a magyar emberek a mindennapi bevásárláshoz: a Lidl az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >