A tejföl is luxus sokak számára
Az elmúlt évben a tej és tejtermékek piacát jelentősen befolyásolta az infláció, aminek következtében rendkívüli mértékben csökkent a fogyasztás. Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója szerint az emberek egyre inkább a saját márkás, olcsóbb tejtermékeket részesítik előnyben, ami átrendezte a vásárlói szokásokat mind hazánkban, mind Európában – derül ki az Agrárszektor cikkéből.
A hazai statisztikák szerint, bár a 2,8% UHT tej és a natúr joghurt értékesítése növekedett 2023-ban, más kategóriák, mint a vaj, vajkrém, tehéntúró, ömlesztett sajt és tejföl értékesítése jelentősen csökkent a 2022-es adatokhoz képest. Ezzel párhuzamosan, az importpiac is változásokon ment keresztül; különösen a sajt és dobozos tej importja nőtt jelentősen, főként Németországból, Lengyelországból, Csehországból és Szlovákiából érkező termékekkel.
A bio termékekről a hagyományosabb, olcsóbb tejtermékekre való átállás a fogyasztói preferenciák változását tükrözi. Harcz Zoltán kiemelte, hogy a fogyasztók elsősorban nagy kiszerelésű, kedvező árú termékeket keresnek, ami felveti a tudatos vásárlói magatartás és a fogyasztói megtévesztés elleni küzdelem fontosságát. Különösen igaz ez a növényi alapanyagból készült utánzat termékek terén, ahol a tudatos vásárlói tájékoztatásra és az átláthatóságra nagyobb hangsúlyt kell helyezni.
Kapcsolódó cikkeink
Miért fogy el ilyen gyorsan a sajátmárkás tej? Az árrésstop ésszerűtlenségei a tejpiacon
Soha nem volt még ilyen bizonytalan a sajátmárkás tejtermékek helyzete…
Tovább olvasom >Ezek a tényezők befolyásolták az árakat a tej- és a tojáspiacon
Két gyorsított ágazati vizsgálatot is lezárt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).…
Tovább olvasom >Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >