A tejföl is luxus sokak számára
Az elmúlt évben a tej és tejtermékek piacát jelentősen befolyásolta az infláció, aminek következtében rendkívüli mértékben csökkent a fogyasztás. Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója szerint az emberek egyre inkább a saját márkás, olcsóbb tejtermékeket részesítik előnyben, ami átrendezte a vásárlói szokásokat mind hazánkban, mind Európában – derül ki az Agrárszektor cikkéből.
A hazai statisztikák szerint, bár a 2,8% UHT tej és a natúr joghurt értékesítése növekedett 2023-ban, más kategóriák, mint a vaj, vajkrém, tehéntúró, ömlesztett sajt és tejföl értékesítése jelentősen csökkent a 2022-es adatokhoz képest. Ezzel párhuzamosan, az importpiac is változásokon ment keresztül; különösen a sajt és dobozos tej importja nőtt jelentősen, főként Németországból, Lengyelországból, Csehországból és Szlovákiából érkező termékekkel.
A bio termékekről a hagyományosabb, olcsóbb tejtermékekre való átállás a fogyasztói preferenciák változását tükrözi. Harcz Zoltán kiemelte, hogy a fogyasztók elsősorban nagy kiszerelésű, kedvező árú termékeket keresnek, ami felveti a tudatos vásárlói magatartás és a fogyasztói megtévesztés elleni küzdelem fontosságát. Különösen igaz ez a növényi alapanyagból készült utánzat termékek terén, ahol a tudatos vásárlói tájékoztatásra és az átláthatóságra nagyobb hangsúlyt kell helyezni.
Kapcsolódó cikkeink
Tejtermelés és feldolgozás: az Európai Uniótól a magyar trappistáig
Az Európai Unió tejtermelése 2023-ban elérte a 160,8 millió tonnát,…
Tovább olvasom >Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >