A szorongás átírja a fogyasztói magatartást – Tolnai Gábor a Kantar Hoffmanntól volt a FutureTalks podcast legutóbbi vendége

Szerző: Glázer Szilvia Dátum: 2023. 10. 31. 09:16

A Kantar Hoffmann divízióvezetője volt a legutóbbi FutureTalks Podcast adás vendége, aki arról beszélgetett Krizsó Szilviával, hogy a polikrízis hogyan hat az életünkre. A válságok ugyanis egymás után jönnek-mennek, előbb a COVID keserítette meg az életünket, majd rögtön kezdődött a szomszéd országban zajló háború, most az izraeli helyzet, a gazdasági válság és az infláció hat ránk leginkább.

A szorongás a kulcsszó, ez egy társadalmi jelenség jelenleg, ráadásul mi történelmileg szorongó nemzet vagyunk. Minden egyes krízis, ami a COVID óta megjelenik a hétköznapjainkban csupa olyan kihívás, ami a fundamentális alapműködésünket érinti. Tolnai Gábor hozzátette: „Emiatt különböző tüneteket produkálunk megjelennek pszichoszomatikus betegségek, nehezebben kezeljük a mindennapi konfliktusokat. A Kantarnál már régóta vizsgáljuk azt, hogy a polikrízis hogyan hat a fogyasztókra. A szorongásos szituáció ugyanis érdekes magatartást hívott elő: a korábban tervezhető vásárlói magatartás elkezdett feldarabolódni: ad hoc döntések jelentek meg, feldarabolt, pillanatnyi érzések befolyásolják a vevők működését!”

A vállalatoknak egyre nehezebb tervezni, mert a krízisek által befolyásolt döntések nem racionálisak. Ráadásul a vásárlói hozzáállás folyamatosan változik. A cégeknek érdemes azt figyelembe venni, hogy a biztonság ígérete most mindennél fontosabb. „Például a

nosztalgikus élmény lehet-e szorongásoldó, amellyel mintha visszanyúlnánk a gyökerekhez, ahhoz a biztonságos világhoz, amit már megéltünk és szívesen emlékszünk rá. Ennek felismerése vezetett ahhoz, hogy egyre több nosztalgikus márka jelenik meg.” – mondta Tolnai Gábor.

A FutureTalks podcast Krizsó Szilviával, kéthetente jelentkezik a Trade Magazin Youtube csatornáján. Iratkozzon fel a csatornára, hogy ne maradjon le különleges, izgalmas tartalmainkról! FELIRATKOZÁS!

 

Kapcsolódó cikkeink