A szaktárca elkötelezett a magyar tej népszerűsítésében
A szaktárca a tejkvóta-rendszer megszűnése után fő feladatának tekinti, hogy élénkítse az egészséges, jó minőségű magyar tej és tejtermékek iránti keresletet – mondta Czerván György a 40. Tej Világnapi Konferencián, a Pest megyei Bugyi községben.
A minisztérium csütörtöki közleménye szerint az agrárgazdaságért felelős államtitkár kiemelte: a tejmarketingre azért van szükség, mert bár az elmúlt években nőtt a tejtermékek fogyasztása Magyarországon, de nemzetközi összehasonlításban még mindig alacsony.
Czerván György elmondta, hogy módosult az iskolatej program szabályozása, és a programra a növekvő gyermeklétszám miatt minden évben egyre több forrást biztosít a kormányzat. Míg 2014-ben 1,7 milliárd forint volt a keret, az idén már 2,3 milliárd, jövőre pedig 2,6 milliárd forint lesz.
A közétkeztetésben évente mintegy 300 millió liter tejet használnak fel. Az államtitkár jelezte: az új szabályozás előkészítése során az FM szorgalmazza, hogy a közétkeztetésben a 1,5 százalékos UHT (hosszan friss) tej helyett több, lehetőleg friss, helyi termelőktől származó tejet használjanak fel.
Hangsúlyozta, hogy a tejágazatot segítő forrásokat a földművelésügyi tárca meg tudta emelni az idén, így a közvetlen támogatás az előző évi 26 milliárdról közel 50 milliárd forintra nőtt. Ez magában foglalja az uniós és a nemzeti forrásokat is. Emellett a Tej Terméktanáccsal történt konzultáció alapján létrejön egy 420 millió forintos marketingalap a tejfogyasztás népszerűsítésére.
Czerván György szólt arról is: a feketegazdaság elleni fellépés érdekében a múlt év végén döntés született a tej és tejtermék ágazatban további kiemelt ellenőrzésekről a Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztosági Hivatal (Nébih) együttműködésével.
A tejtermelés tavaly az előzetes becslések szerint meghaladta az 1,8 milliárd litert, egy év alatt 6 százalékkal, 4 év alatt 12 százalékkal nőtt. Ezzel párhuzamosan az ágazat termelékenysége is javult, az egy tehénre jutó éves tejtermelés 2014-ben becslések szerint meghaladta a 7100 litert – mondta Czerván György. Megjegyezte ugyanakkor, hogy míg az elmúlt években a kedvező konjunkturális, időjárási és piaci viszonyok világszerte lehetővé tették a termelés dinamikus bővülését, addig a tavalyi év első felétől az egyre erősödő kínálat, valamint az orosz embargó a tej és tejtermékek árának csökkenését idézte elő. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A növényi alapú és tejtermékek támogatják a Danone eladásainak növekedését
Az áremelkedések lassulása mellett minden régióban és termékkategóriában újra növekedésnek…
Tovább olvasom >Dráguló tejtermékek: miért kerülnek egyre többe a mindennapok kedvenc élelmiszerei?
A tejtermékek továbbra is a drágább élelmiszerek közé tartoznak, sőt…
Tovább olvasom >UHT és friss tejek árversenye: hogyan változtak a tejpiaci trendek?
Az elmúlt évek jelentős változásokat hoztak a magyar tejpiacon, ahol…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >NGM: Fogyasztóvédelmi Tanács ülés a fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága érdekében
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év…
Tovább olvasom >