A Penny reakciója az energiaválságra

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 11. 07. 16:04

Kazatsay Eszter
kommunikációs vezető
PENNY

A PENNY magyarországi leányvállalatát is tulajdonló REWE-csoport határozott klímastratégiai tervvel rendelkezik. Ennek értelmében 2030-ig szén-dioxid-kibocsátását 30%-kal csökkenti, 2040-re pedig a teljes karbonsemlegesség elérését tűzte ki.

A PENNY – több versenytársát is megelőzve – eddig több mint száz áruházába szerelt fel üvegajtókat a fali hűtőkre. Ezek száma még az év végéig 43 egységgel gyarapodik, és a korszerűsítést 2023-ban további 24 üzletére terjeszti ki, mellyel ezek nagyjából a teljes energiafelhasználásuk 10%-át képesek megtakarítani. Mindemellett a PENNY valamennyi egységében LED-világítást használnak, az intelligens épületüzemeltetési szoftverek segítségével a hőmérséklet is alkalmazkodik az épületen kívüli állapotokhoz.

– Eddig már harminc épületünkre és egy logisztikai központunkra telepítettünk napkollektorokat az elmúlt évek során, amelyek az üzletekben felhasznált energia 20%-át termelik meg. Áruházláncunk jelenleg 13 újabb helyszínnel és egy logisztikai központtal kívánja bővíteni a projektet. A fejlesztéseink legfőbb hatása, hogy az árainkat töretlenül alacsonyabban tudjuk tartani, még a többi diszkontlánchoz képest is érzékelhető a különbség – mondta Kazatsay Eszter, a PENNY kommunikációs vezetője. //

Ez a cikk a Trade magazin 2022/11. számában olvasható

Kapcsolódó cikkeink