A párizsi éttermek különdíjjal sújtják a késve érkező vendégeket

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2019. 04. 23. 10:35

A francia főváros kávézói és éttermei úgy döntöttek, hogy követik a szállodák és vendégházak döntését, vagyis bevezetik a különdíjat azoknál a vendégeknél, akik nem jelennek meg a lefoglalt időben, vagy az utolsó pillanatban törlik asztalfoglalásukat – írja az Rt.com cikke alapján az origo.

Párizs éttermeinek százai már jelenleg is alkalmazzák a szállodaiparban széles körben elterjedt rendszert, melynél a foglaláskor meg kell adni a hitelkártya adatokat, hogy a foglalás felelősségteljesebb legyen.


Az éttermek ugyanis veszteségeket szenvednek el, amikor a vendégek lemondják az asztalfoglalásaikat. Ez még a jobb éttermekben is előfordul, és

a vendégek nincsenek tisztában azzal, hogy a lemondás vagy a késésük mekkora károkat jelent az étteremnek.

Francia szokások szerint ugyanis az étkezések hosszú ideig tartanak, tehát a vendégek nem cserélődnek olyan sűrűn, mint például nálunk.
A késésekkel így pedig az a probléma, hogy a következő foglalásra érkező csoport nem tud leülni az asztalhoz.

Xavier Zeitoun, a Zenchef nevű étterem alapítója úgy nyilatkozott, hogy ezek a pénzügyi veszteségek a teljes bevétel 30 százalékát is elérhetik. Egy átlagos Michelin-csillagos étterem ezekből fakadó éves vesztesége összesen 150 ezer euróra is rúghat. Eddig 245 étterem fogadta el ezt az új rendszert.

A büntetés pedig nem csekély: például a Tour d’Argent étterem fejenként 100 euró/fő lemondási díjat plusz 200 eurót számol fel a lemondott ebédek után, míg az 58 Tour Eiffel nevű étterem már az asztalfoglalást tíz nappal korábban lemondó vendégeket is 86 euróra bünteti fejenként. (origo)

Kapcsolódó cikkeink