A párizsi éttermek különdíjjal sújtják a késve érkező vendégeket
A francia főváros kávézói és éttermei úgy döntöttek, hogy követik a szállodák és vendégházak döntését, vagyis bevezetik a különdíjat azoknál a vendégeknél, akik nem jelennek meg a lefoglalt időben, vagy az utolsó pillanatban törlik asztalfoglalásukat – írja az Rt.com cikke alapján az origo.
Párizs éttermeinek százai már jelenleg is alkalmazzák a szállodaiparban széles körben elterjedt rendszert, melynél a foglaláskor meg kell adni a hitelkártya adatokat, hogy a foglalás felelősségteljesebb legyen.
Az éttermek ugyanis veszteségeket szenvednek el, amikor a vendégek lemondják az asztalfoglalásaikat. Ez még a jobb éttermekben is előfordul, és
a vendégek nincsenek tisztában azzal, hogy a lemondás vagy a késésük mekkora károkat jelent az étteremnek.
Francia szokások szerint ugyanis az étkezések hosszú ideig tartanak, tehát a vendégek nem cserélődnek olyan sűrűn, mint például nálunk.
A késésekkel így pedig az a probléma, hogy a következő foglalásra érkező csoport nem tud leülni az asztalhoz.
Xavier Zeitoun, a Zenchef nevű étterem alapítója úgy nyilatkozott, hogy ezek a pénzügyi veszteségek a teljes bevétel 30 százalékát is elérhetik. Egy átlagos Michelin-csillagos étterem ezekből fakadó éves vesztesége összesen 150 ezer euróra is rúghat. Eddig 245 étterem fogadta el ezt az új rendszert.
A büntetés pedig nem csekély: például a Tour d’Argent étterem fejenként 100 euró/fő lemondási díjat plusz 200 eurót számol fel a lemondott ebédek után, míg az 58 Tour Eiffel nevű étterem már az asztalfoglalást tíz nappal korábban lemondó vendégeket is 86 euróra bünteti fejenként. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025…
Tovább olvasom >Carrefour: nyomás alatt a francia és belga eladások, Latin-Amerikában erősödés
A piaci várakozásoknak megfelelően 2025 első negyedévében 2,9%-kal, 22,7 milliárd…
Tovább olvasom >Semsei Rudolf : Nálam mindig a vendég az első!
A Vakvarjú éttermek, a Dobay cukrászdák és a Budapest Party…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hő a mélyből: kiaknázatlan kincs a magyar geotermia
Bár Magyarország kiváló geotermikus adottságokkal rendelkezik, a termálhő jelenleg csak…
Tovább olvasom >A fenntartható turizmus fejlesztését segítő uniós program indult Szegeden
A fenntartható turizmus fejlesztését segítő, 2,5 millió eurós (mintegy egymilliárd…
Tovább olvasom >A vendéglátóhely-nevek és a brit humor – A nap képe
Az angolok imádják a(z angol) humort, láthatóan még a vendéglátóhelyek…
Tovább olvasom >