A paprika termelői ára 18–21 százalékkal növekedett
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,35 ezer hektárról 84,07 ezer tonna paprikát takarítottak be 2022-ben. Magyarország zöldpaprikából nettó exportőr.

(Fotó: Pixabay)
A KSH adatai szerint a zöldpaprika exportvolumene 18,62 ezer tonnára (+15 százalék) nőtt, exportértéke 29,52 millió euróra (+24 százalék) emelkedett 2023 első kilenc hónapjában az előző év azonos időszakához képest. Az import volumene 6,96 ezer tonnára (+8 százalék), értéke 10,67 millió euróra (+23 százalék) nőtt ugyanekkor. A zöldpaprika külkereskedelmének aktívuma 18,8 millió euróra (+25 százalék) emelkedett az egy évvel korábbi 10,6 millió euróról. A friss zöldpaprika legnagyobb exportpiacára, Németországba 6 százalékkal 9,25 ezer tonnára csökkent, ugyanakkor Szlovákia felé 36 százalékkal 3,11 ezer tonnára, Csehország felé 16 százalékkal 1,90 ezer tonnára nőtt a kivitel a megfigyelt időszakban.
Jócskán megemelkedett a paprika ára
Az AKI PÁIR adatai szerint a Budapesti Nagybani Piacon a belföldi termesztésű, tölteni való édes paprika egész évben kapható: a kilogrammos kiszerelésű, kisebb méretű (30–70 mm-es) paprika termelői ára 21 százalékkal 733 forint/kilogrammra, a nagyobb méretű (70 mm+) ára 18 százalékkal 931 forint/kilogrammra emelkedett 2023 1–48. hetében az előző év azonos időszakának átlagárához képest. Spanyolországból és Marokkóból március végéig érkezett 70 mm feletti méretű tölteni való édes paprika. Az év végéhez közeledve a 48. héttől jelent meg ismét az import (spanyolországi) tölteni való édes paprika a kínálatban 900 forint/kilogramm átlagáron (+29 százalék az egy évvel korábbihoz képest).
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Számottevően nőtt a faipari melléktermékek jelentősége a biomassza-felhasználás terén
A beérkezett adatok alapján 2024-ben a hazai energetikai célú biomassza-felhasználás…
Tovább olvasom >Ma már a lecsó sem a régi – brutálisan megdrágult a klasszikus magyar étel
Négy év alatt közel másfélszeresére nőtt a klasszikus magyar lecsó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >