A paprika termelői ára 18–21 százalékkal növekedett
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,35 ezer hektárról 84,07 ezer tonna paprikát takarítottak be 2022-ben. Magyarország zöldpaprikából nettó exportőr.

(Fotó: Pixabay)
A KSH adatai szerint a zöldpaprika exportvolumene 18,62 ezer tonnára (+15 százalék) nőtt, exportértéke 29,52 millió euróra (+24 százalék) emelkedett 2023 első kilenc hónapjában az előző év azonos időszakához képest. Az import volumene 6,96 ezer tonnára (+8 százalék), értéke 10,67 millió euróra (+23 százalék) nőtt ugyanekkor. A zöldpaprika külkereskedelmének aktívuma 18,8 millió euróra (+25 százalék) emelkedett az egy évvel korábbi 10,6 millió euróról. A friss zöldpaprika legnagyobb exportpiacára, Németországba 6 százalékkal 9,25 ezer tonnára csökkent, ugyanakkor Szlovákia felé 36 százalékkal 3,11 ezer tonnára, Csehország felé 16 százalékkal 1,90 ezer tonnára nőtt a kivitel a megfigyelt időszakban.
Jócskán megemelkedett a paprika ára
Az AKI PÁIR adatai szerint a Budapesti Nagybani Piacon a belföldi termesztésű, tölteni való édes paprika egész évben kapható: a kilogrammos kiszerelésű, kisebb méretű (30–70 mm-es) paprika termelői ára 21 százalékkal 733 forint/kilogrammra, a nagyobb méretű (70 mm+) ára 18 százalékkal 931 forint/kilogrammra emelkedett 2023 1–48. hetében az előző év azonos időszakának átlagárához képest. Spanyolországból és Marokkóból március végéig érkezett 70 mm feletti méretű tölteni való édes paprika. Az év végéhez közeledve a 48. héttől jelent meg ismét az import (spanyolországi) tölteni való édes paprika a kínálatban 900 forint/kilogramm átlagáron (+29 százalék az egy évvel korábbihoz képest).
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
KSH: júliusban a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3, a júniusit 0,4 százalékkal haladták meg
Júliusban a fogyasztói árak átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Újabb pofonnal szembesült a magyar ipar
Az ipari termelés júniusban 4,9 százalékkal csökkent éves szinten, ráadásul…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >