A paprika termelői ára 18–21 százalékkal növekedett
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,35 ezer hektárról 84,07 ezer tonna paprikát takarítottak be 2022-ben. Magyarország zöldpaprikából nettó exportőr.
A KSH adatai szerint a zöldpaprika exportvolumene 18,62 ezer tonnára (+15 százalék) nőtt, exportértéke 29,52 millió euróra (+24 százalék) emelkedett 2023 első kilenc hónapjában az előző év azonos időszakához képest. Az import volumene 6,96 ezer tonnára (+8 százalék), értéke 10,67 millió euróra (+23 százalék) nőtt ugyanekkor. A zöldpaprika külkereskedelmének aktívuma 18,8 millió euróra (+25 százalék) emelkedett az egy évvel korábbi 10,6 millió euróról. A friss zöldpaprika legnagyobb exportpiacára, Németországba 6 százalékkal 9,25 ezer tonnára csökkent, ugyanakkor Szlovákia felé 36 százalékkal 3,11 ezer tonnára, Csehország felé 16 százalékkal 1,90 ezer tonnára nőtt a kivitel a megfigyelt időszakban.
Jócskán megemelkedett a paprika ára
Az AKI PÁIR adatai szerint a Budapesti Nagybani Piacon a belföldi termesztésű, tölteni való édes paprika egész évben kapható: a kilogrammos kiszerelésű, kisebb méretű (30–70 mm-es) paprika termelői ára 21 százalékkal 733 forint/kilogrammra, a nagyobb méretű (70 mm+) ára 18 százalékkal 931 forint/kilogrammra emelkedett 2023 1–48. hetében az előző év azonos időszakának átlagárához képest. Spanyolországból és Marokkóból március végéig érkezett 70 mm feletti méretű tölteni való édes paprika. Az év végéhez közeledve a 48. héttől jelent meg ismét az import (spanyolországi) tölteni való édes paprika a kínálatban 900 forint/kilogramm átlagáron (+29 százalék az egy évvel korábbihoz képest).
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Dráguló karácsonyi menü és ajándékok Szlovákiában: mit várhatnak idén az ünnepi időszakban?
A Szlovák Statisztikai Hivatal friss adatai szerint az idei karácsonyi…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >