A növényi italokat gyártó Sproudba fektetett a Lantmännen
A svéd agrár-élelmiszeripari vállalat, a Lantmännen mintegy 10%-os részesedést szerzett a növényi alapú italokat fejlesztő Sproud vállalatban.

A Lantmännen tervek szerint 2027 közepétől működő új gyára borsóból és lóbabból állít majd elő fehérjét
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
A 2018-ban alapított Sproud már több mint 30 országban elérhető növényi italainak fő összetevője a sárgaborsó. A befektetés pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.
A Lantmännen célja a borsófehérje-értékláncban való erőteljesebb jelenlét kiépítése. A cég leányvállalata, a Lantmännen Biorefineries ügyvezetője, Fredrik Krook elmondása szerint a vállalat – összhangban a Lidköpingben tervezett új üzem fejlesztésével – komolyan érdeklődik a növényi fehérjék iránt. A várakozások szerint 2027 közepétől működő gyár borsó- és lóbabfehérje-előállításra specializálódik majd.
A Sproud vezérigazgatója, Sara Berger elmondása szerint a 21,6 millió svéd korona (2,2 millió dollár) tőkebevonás felgyorsítja a vállalat növekedését, a nemzetközi terjeszkedést és a termékportfólió bővítését.
A Sproud 2024-ben 58 millió svéd koronás árbevételt ért el, ami 38%-os növekedés az előző évhez képest.
Kapcsolódó cikkeink
Felelősen a jövőért
A Smurfit Westrock elkötelezetten támogatja Párkány városát, és aktívan részt…
Tovább olvasom >Lassul a növényi húsalternatívák piaca – visszavonulót fúj a brit Tesco
Várhatóan nem teljesíti a brit Tesco azt a 2020-ban kitűzött…
Tovább olvasom >Dohányboltok: kevesebb termék, koncentrált forgalom, új növekedési utak
A nemzeti dohányboltok FMCG-forgalma – tehát a dohánytermékeket nem tartalmazó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >