A növényi italokat gyártó Sproudba fektetett a Lantmännen
A svéd agrár-élelmiszeripari vállalat, a Lantmännen mintegy 10%-os részesedést szerzett a növényi alapú italokat fejlesztő Sproud vállalatban.

A Lantmännen tervek szerint 2027 közepétől működő új gyára borsóból és lóbabból állít majd elő fehérjét
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
A 2018-ban alapított Sproud már több mint 30 országban elérhető növényi italainak fő összetevője a sárgaborsó. A befektetés pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.
A Lantmännen célja a borsófehérje-értékláncban való erőteljesebb jelenlét kiépítése. A cég leányvállalata, a Lantmännen Biorefineries ügyvezetője, Fredrik Krook elmondása szerint a vállalat – összhangban a Lidköpingben tervezett új üzem fejlesztésével – komolyan érdeklődik a növényi fehérjék iránt. A várakozások szerint 2027 közepétől működő gyár borsó- és lóbabfehérje-előállításra specializálódik majd.
A Sproud vezérigazgatója, Sara Berger elmondása szerint a 21,6 millió svéd korona (2,2 millió dollár) tőkebevonás felgyorsítja a vállalat növekedését, a nemzetközi terjeszkedést és a termékportfólió bővítését.
A Sproud 2024-ben 58 millió svéd koronás árbevételt ért el, ami 38%-os növekedés az előző évhez képest.
Kapcsolódó cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Az Action, a Woolworth és a Tedi Közép- és Délkelet-Európában…
Tovább olvasom >Semsei Rudolf: „Az is törzsvendég, aki évente egyszer jut el hozzánk”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Mi kell ahhoz, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >