A növényi alapú és tejtermékek támogatják a Danone eladásainak növekedését
Az áremelkedések lassulása mellett minden régióban és termékkategóriában újra növekedésnek indult a Danone értékesítési volumene, ami optimizmussal tölti el a vállalatot a jelenlegi kihívásokkal teli környezetben.
Az árak visszafogása kifizetődőnek bizonyult, hiszen a vállalat árbevétele 4,2%-kal 6,8 milliárd euróra a harmadik negyedévben. Ezt főként a mennyiségi értékesítés 3,6%-os növekedése támogatta, miközben az árak mindössze 0,7%-kal emelkedtek.
Európában az árak 1%-kal csökkentek, a volumen pedig 2,4%-kal nőtt. A kevésbé meleg nyugat-európai időjárás ellenére az ásványvíz-értékesítés is nőtt, de különösen a tejtermékek és növényi alapú termékek – az Alpro, az Actimel és a YoPro – értek el kiemelkedő eredményeket.
Észak-Amerikában az értékesítés 5,8%-kal nőtt, amelyet 4,9%-os volumennövekedés és 0,9%-os áremelkedés támogatott. Az amerikai piacon a magas fehérjetartalmú termékek, a kávétejszínek és a vizek is jól teljesítettek.
A fellendülés okán a Danone tartja magát korábbi előrejelzéséhez, amely az árbevétel növekedését 3 és 5% közöttre teszi, illetve az árrés mérsékelt javulását vetít előre.
RetailDetail
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Tejtermékrészlegeket ellenőrzött a Nébih
Kereskedelmi egységek tejtermékrészlegeit ellenőrizték a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.…
Tovább olvasom >A nyerstej termelői ára 17 százalékkel emelkedett egy év alatt
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >