A Nestlé és a Fonterra eladja a Dairy Partners Americas-t a Lactalisnak
Megállapodást írt alá a svájci Nestlé és a Fonterra tejipari szövetkezet a francia Lactalissal 2003-ban alapított brazil közös vállalatuk, a Dairy Partners Americas (DPA) 125,4 millió euróért történő eladásáról.
Az ügylet a Cade (Adminisztratív Gazdaságvédelmi Tanács) jóváhagyásától függően várhatóan 2023 közepéig lezárul.
A megállapodás értelmében a Lactalis do Brasilhoz kerül a DPA Brasil üzletág, valamint a Chambinho, Chamyto és Chandelle márkák használatához kapcsolódó szellemi tulajdonjogok az országban. Emellett a francia tejipari vállalat hosszú távú licenszet kap a Nestlé, Ninho, Neston, Molico és Nesfit márkák kizárólag a hűtött tejtermékek szegmensében való használatára.
A tranzakció eredményeképpen a Lactalis átveszi a DPA teljes operációját, ide értve a gyárakat, a disztribúciós központokat és az alkalmazottakat is.
A Dairy Partners Americat a Fonterra és a Nestlé 2003-ban hozta létre tejtermékek gyártására és forgalmazására Latin-Amerikában. A közös vállalat 2014-ben tevékenységét Brazíliára és a hűtött tejtermékek gyártására összpontosította. A vállalatban a Fonterra 51%-os részesedéssel rendelkezett, míg a Nestlé a fennmaradó 49%-ot birtokolta.
A DPA két gyárában – Ararasban és Garanhunsban – összesen 1300 alkalmazottat foglalkoztat. Legismertebb brazíliai márkái közé tartozik a Nestlé, a Chamyto, a Ninho, a Chandelle, a Chambinho, a Neston és a Molico.
A Lactalis közel egy évtizede van jelen Brazíliában, és olyan jól ismert helyi márkák tulajdonosa, mint a Parmalat, Président, Batavo, Poços de Caldas, Itambé és Elegê.
Kapcsolódó cikkeink
Jót tenni és jól működni
A Mars Incorporated jelentős előrelépést tett a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése terén,…
Tovább olvasom >Új, fehérjealapú termékekkel támogatja a Nestlé a súlykontrollt kulcspiacain
A fehérjékkel kapcsolatos trendeket meglovagolva fejleszt a Nestlé folyamatosan a…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >