A Nestlé és a Fonterra eladja a Dairy Partners Americas-t a Lactalisnak
Megállapodást írt alá a svájci Nestlé és a Fonterra tejipari szövetkezet a francia Lactalissal 2003-ban alapított brazil közös vállalatuk, a Dairy Partners Americas (DPA) 125,4 millió euróért történő eladásáról.
Az ügylet a Cade (Adminisztratív Gazdaságvédelmi Tanács) jóváhagyásától függően várhatóan 2023 közepéig lezárul.
A megállapodás értelmében a Lactalis do Brasilhoz kerül a DPA Brasil üzletág, valamint a Chambinho, Chamyto és Chandelle márkák használatához kapcsolódó szellemi tulajdonjogok az országban. Emellett a francia tejipari vállalat hosszú távú licenszet kap a Nestlé, Ninho, Neston, Molico és Nesfit márkák kizárólag a hűtött tejtermékek szegmensében való használatára.
A tranzakció eredményeképpen a Lactalis átveszi a DPA teljes operációját, ide értve a gyárakat, a disztribúciós központokat és az alkalmazottakat is.
A Dairy Partners Americat a Fonterra és a Nestlé 2003-ban hozta létre tejtermékek gyártására és forgalmazására Latin-Amerikában. A közös vállalat 2014-ben tevékenységét Brazíliára és a hűtött tejtermékek gyártására összpontosította. A vállalatban a Fonterra 51%-os részesedéssel rendelkezett, míg a Nestlé a fennmaradó 49%-ot birtokolta.
A DPA két gyárában – Ararasban és Garanhunsban – összesen 1300 alkalmazottat foglalkoztat. Legismertebb brazíliai márkái közé tartozik a Nestlé, a Chamyto, a Ninho, a Chandelle, a Chambinho, a Neston és a Molico.
A Lactalis közel egy évtizede van jelen Brazíliában, és olyan jól ismert helyi márkák tulajdonosa, mint a Parmalat, Président, Batavo, Poços de Caldas, Itambé és Elegê.
Kapcsolódó cikkeink
Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Új megoldással csökkenti a tejtermék-alapanyagok zsírtartalmát a Nestlé
A Nestlé élelmiszeripari óriáscég új megoldást fejlesztett ki arra, hogy…
Tovább olvasom >A Mars az élelmiszerek okozta vércukorszint-változást előrejelző AI alkalmazást vezet be
A fogyasztók bizonyos élelmiszerekre adott vércukor-válaszaira vonatkozó adatok gyűjtése költséges,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >