A mentes termékek ára gyorsabban növekszik, a kereslet viszont csökken

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 10. 09. 10:46

Nincs könnyű helyzetben az, aki különféle diéták szerint kényszerül élni az életét. A háború és a válság előtt a különféle mentes élelmiszerek ára már kezdett közelíteni a nemmenteséhez, de ennek a kedvező folyamatnak most vége, mélyen zsebbe kell nyúlnia a speciális étrendet követőknek. De vajon hogyan reagál erre az Aldi, az Auchan, a Lidl, a Tesco és a Spar?

Nagyot bukhat, aki nem veti össze az árakat

A hazai boltláncok Pénzcentrumnak küldött válaszaiból az derül ki, hogy 2019 óta nem bővült jelentősen a mentes termékek köre, az árak viszont kisebb mértékben emelkedtek, mint a nem mentes alternatívák árai. A keresletnövekedés is lassult azóta.

Érdekesség, hogy az Auchan szerint 2019-ben volt a legnagyobb a kereslet növekedése a laktóz-, glutén- és cukormentes termékkör iránt. A Tesco úgy véli, a frissáru-kategóriában a laktózmentes termékekből a 3 évvel ezelőtti eladott darabszám megduplázott, két évvel ezelőtthöz képest 63%-kal nőtt, tavalyhoz képest pedig közel 30%-kal növekedett.

A Lidl azt közölte, hogy a kereslet az elmúlt 3 és 5 évben emelkedett, a 2021-es gazdasági évben az előző évhez képest közel 30 százalékkal nőtt a fenti termékkategóriákat érintő termékek értékesítése az árbevételt tekintve. Az ALDI nem bocsátkozott részletekbe, annyit közöltek, hogy a mentes termékek térnyerése egyértelmű, a kereslet folyamatosan növekszik.

Kapcsolódó cikkeink