A márkák is rákattantak az Instagram Story-kra
A májusban elindult iStory.hu weboldal ismét közzétette a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak toplistáját. A július elsejei követőszámokkal frissített Magyar Insta Brandlista adatai alapján a hazai instagramozók után a márkák is rákattantak a 2016 augusztusában debütált Story-kra.
Először készült olyan felmérés, mely a Magyar Insta Brandlistán szereplő 100 hazai márkaoldal Instagram Story használatát vizsgálja. A kapott eredmények alapján a legtöbb követőt vonzó brandek 90%-a készít erre a platformra egyedi vizuális tartalmat, vagy – az Instagramon publikusan elérhető adatok tanúsága szerint – legalább egyszer kipróbálta már a Story-ban rejlő lehetőségeket.
A megvizsgált hazai márkák közel fele (48%) az adatfelvétel napján, azaz július elsején is közzétett Story-t. A történetek alapesetben 24 óra elteltével automatikusan törlődnek a rendszerből, a Story „highlight” funkciójának köszönhetően azonban a márka által kiválasztott, elmentett történetek tematikus csoportba rendezve továbbra is láthatóak maradnak a felhasználók számára. Ezzel a módszerrel a brandek 84%-a legalább egy Story-t már kiemelt az oldalán, átlagosan hat (5,6) kategóriába rendezve a korábban publikált történeteket. A márkák ötöde (21%) csak egy vagy két highlight-kategóriát hozott létre a megőrzésre méltónak ítélt Story-k bemutatásához, míg tízből három (29%) már kilencnél is többet kreált. A legtöbb gyűjtemény a Budapest Foodguide (41), a Premier Outlet (38), a Music FM (23), az Index.hu (21) és a Nanushka (16) nevéhez fűződik.
Az általában az adott pillanatra reflektáló, Story-ként közzétett tartalmak esetében kevésbé jellemző a posztoknál megszokott tökéletességre való törekvés. Lukácsi Péter, az iStory.hu alapítója az eredmények kapcsán kiemelte: „A sikeres márkák titka, hogy megtalálják a kényes egyensúlyt a hírfolyam gondosan megtervezett képi világú és hangnemű, márkát építő posztjai, illetve a vagányabb, harsányabb, esetenként provokatív Story-k között, melyek így egymást erősítik. A Story-k szerepe tovább nőhet a jövőben, hiszen megfigyelhető, hogy a 25 év alatti instagramozók belépéskor már nem az üzenőfal letisztult, kipolírozott képeit pörgetik végig először, hanem a kevésbé jól fésült, de izgalmasabb és gyorsabban fogyasztható Story-kat.”
A Magyar Insta Brandlista adatai alapján júniusban a Nanushka (+9230), a ShoezMe (+5306) és az OXO Bubble Tea (+5302) gyűjtötte a legtöbb új követőt, a legnagyobb arányú követőszám-bővülés is a ShoezMe nevéhez kötődik (+26,4%). Érdekesség, hogy a 100-ból 14 márka esetében az előző hónaphoz képest csökkent a követőszám. Ilyen szempontból a hónap két legnagyobb vesztese a KFC Magyarország (-1112) és a The Million Roses (-1054). A toplista szereplői átlagosan 41 posztot tettek közzé júniusban, a legaktívabban posztoló brandek közé a Nemzeti Sport Online (+283), a Playboy (+183) és a Medooforyou divatmárka (+157) tartozik.
Az iStory.hu oldalon elérhető Magyar Insta Brandlista minden hónap elején friss adatokat szolgáltat a legsikeresebb hazai Instagram márkaoldalakról.
Közvetlen link a Magyar Insta Brandlistához:
https://www.istory.hu/magyar-insta-brandlista
Kapcsolódó cikkeink
100 első márkaposzt a szülinapos Instagramon
Kilencedik születésnapját ünnepli az Instagram, mely 2010. októberében indult világhódító…
Tovább olvasom >A média és a divat vonzza a legtöbb hazai Instagram követőt
A májusban elindult iStory.hu weboldal ismét közzétette a legtöbb követővel…
Tovább olvasom >Íme, a legmenőbb hazai Instagram márkaoldalak!
A most elindult iStory.hu weboldal jóvoltából először elérhető a legtöbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >