100 első márkaposzt a szülinapos Instagramon
Kilencedik születésnapját ünnepli az Instagram, mely 2010. októberében indult világhódító útjára. Ennek apropóján az iStory.hu megvizsgálta, mikor és milyen sikerrel publikálták első posztjukat a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak. A Magyar Insta Brandlistán szereplő márkák többsége 2014 után tette közzé az első tartalmat.
Először készült felmérés a Magyar Insta Brandlistán szereplő Top100 hazai márkaoldal legelső posztjával kapcsolatban. A brandek közül elsőként 2012. június 7-én az Avon Magyarország osztott meg tartalmat, pontosan 610 nappal az Instagram 2010. október 6-i debütálása után. Négy nappal később a BP Shop Budapest is posztolta első tartalmát, egy szűk hónap múlva (2012.07.08.) pedig a Nanushka divatmárka első posztja látott napvilágot.
Az Instagramot először kipróbáló brandek között feltűnően sok a médiapiaci szereplő: az elsőként tartalmat publikáló tíz hazai márka közül hatan tartoznak ebbe a kategóriába (InStyle Magyarország, JOY Hungary, Blikk, Glamour Hungary, WeLoveBudapest.com, Playboy). A legtöbb Top100 márkaoldal 2014-ben indult (23%), de a 2015-ös (20%) és a 2013-as (16%) esztendő is sok hazai Instagram márkaoldal debütálását hozta. A legkevesebb toplistás Instagram csatorna 2017-ben (7%) indult. A márkaoldalak többsége (52%) 2015-ben vagy azt követően startolt el, 12%-uk pedig tavaly publikálta első posztját.
A Magyar Insta Brandlistán szereplő márkaoldalak üzemeltetői nem lazsáltak: az első poszttól a felmérés napjáig átlagosan napi 1,3 posztot tettek közzé. A legaktívabban posztoló brandek közé a Playboy (5,4), a Meedooforyou (5,1) és az Impress Fashion (4,7), a legkevesebb tartalmat publikálókhoz pedig az IKEA Magyarország és az OZORA Festival (mindkettő 0,12) tartozik.
A Top100 márka bemutatkozó bejegyzései átlagosan 115 lájkot kaptak. A legtöbb szívecskét a Mobilfox.hu (1735), a PEPCO Magyarország (1130) és a Topjoy (1016) gyűjtötte be, míg 5-nél kevesebb érkezett az InStyle Magyarország, a JOY Hungary, a Remington Magyarország (4-4) és a 444.hu (3) legelső posztjára. A tartalmak elkészítésébe fektetett munka megtérülni látszik: a márkaoldalak átlagosan napi 44 követőt szereztek, a legtöbbet a PEPCO Magyarország (177), a The Million Roses™ (175) és a BraidMe And More (150).
Lukácsi Péter, az iStory.hu alapítója az eredmények kapcsán elmondta: „Bár az Instagram hosszú évek óta hódít, megfelelő tartalmi és hirdetési stratégiával egy újonnan induló márka is joggal bízhat a sikerben. Megfigyelhető, hogy a 35 év alatti felhasználók a Facebook helyett már szívesebben pörgetik a jobb felhasználói élményt nyújtó, könnyebben és gyorsabban fogyasztható Instagram hírfolyamot, és ezzel együtt folyamatosan emelkedik a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos felhasználók száma, aránya is. Aki új csatorna elindítását tervezi, annak mindenképpen érdemes megvizsgálnia egy-egy már sikeres márkaoldalt, mert visszafelé nézve, a legelső poszttól a legfrissebb felé haladva mindegyiknél jól látható a tanulási folyamat eredménye, ahogy egyre igényesebb tartalmak születnek.”
Az iStory.hu oldalon elérhető Magyar Insta Brandlista minden hónap elején friss adatokat szolgáltat a legsikeresebb hazai Instagram márkaoldalakról.
Kapcsolódó cikkeink
Közösségi vásárlást tesz lehetővé az Amazon együttműködése a TikTokkal és a Pinteresttel
Az Amazon partnerségre lépett a TikTokkal és a Pinteresttel azért,…
Tovább olvasom >Már kevésbé hallgatnak az influencerekre a német fogyasztók
Németországban csökken az influencerek befolyása a vásárlói magatartásra, ahogy a…
Tovább olvasom >Tanuljunk ételt menteni a Facebookon?
A jelenleg több mint 165 000 főből álló Facebook-csoport közösségében való…
Tovább olvasom >További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >