A magyarok is szívesen ünneplik a Valentin-napot étteremben
Magyarországon a Valentin-naphoz köthető kártyás vásárlások 67 százalékát az éttermi költések teszik ki, míg a legkevesebb tranzakció a virág- és ékszerüzletekben történik (2-2%) – derült ki a MasterCard kutatásából.
A „MasterCard Love Index” megállapításai több mint 200 ország vásárlási szokásairól adnak átfogó képet. Az index összeállításához hitel-, betéti és előre fizetett (prepaid) kártyák adatait vizsgálták 2013-ban, 2014-ben és 2015-ben, a február 11. és 14. közötti időszakban. A kutatás során nem csak a vásárlások nagyságát és az elköltött összegeket vették górcső alá, de a Valentin-naphoz köthető tranzakciók fajtáit is elemezték.
A felmérés megállapította, hogy minden régióban nőtt a Valentin-naphoz köthető vásárlások száma 2013 és 2015 között, átlagosan 22 százalékkal. Az adatokból az is látszik, hogy az ajándékozás helyett sok esetben inkább közös élményeket keresnek a kártyabirtokosok.
“Az, hogy hol lakunk, mindenképpen meghatározhatja a vásárlási szokásainkat és azt is, hogy milyen élményeket keresünk. A MasterCard Love Index bemutatja a globális és regionális vásárlási trendeket, így segíti a kereskedőket abban, hogy személyre szabott Valentin-napi ajánlatokkal készülhessenek” – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A tanulmányból az derült ki, hogy világszerte markáns különbségek lehetnek a Valentin-napi vásárlási szokásokban:
• Az élmény fontosabb, mint az ajándék: A világon megfigyelhető vásárlási minták azt mutatják, hogy egyre többen töltik a kedvesükkel a Valentin-napot étteremben (33%) vagy szállodában (28%). Az éttermi ünneplés Latin-Amerikában (54%) és az Egyesült Államokban (38%) a legnépszerűbb, míg Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben, valamint Európában és a Közel-Keleten a szállodafoglalás a jellemzőbb.
• A virág még mindig népszerű: A vizsgált három év alatt általánosságban egy kisebb visszaesés volt megfigyelhető a virág- és képeslap-eladásban. Magyarországon sem ezek a legnépszerűbb ajándékok, a 2015-ös tranzakciók mindössze 6 százalékát tették ki a virág és képeslap vásárlások. Latin-Amerikában ugyanakkor majdnem megduplázódott a virágeladás ebben az időszakban, míg Közel-Kelet volt az egyetlen régió, ahol a képeslapvásárlás nőtt meg jelentősen.
• A személyes kapcsolat: Az egész világon a vásárlók 90%-a személyesen vette meg az ajándékát, míg 6% az online vásárlást részesítette előnyben. Az európai felhasználók vásároltak az interneten leginkább, minden ötödik vásárló (21%) szerezte be így a meglepetést.
Az online vásárlás terjedése megállíthatatlan, akadhatnak mégis olyan helyzetek, amikor a fogyasztók szívesebben mennek el személyesen egy üzletbe, hogy kézbe vegyék, megtapintsák a megvásárolni kívánt terméket. A MasterCard kutatása szerint a Valentin-nap éppen ilyen alkalom, a szeretet kifejezésére szánt ajándékokat ugyanis inkább személyesen veszik meg a felhasználók világszerte. Hazánkban is jellemző ez a trend, 2015-ben a vásárlók 81 százaléka személyesen ment el az üzletekbe, míg 19 százalékuk vásárolt online.
Kapcsolódó cikkeink
Új gabonafajták előállítását szolgáló génszerkesztési eljárást fejlesztett egy magyar kutatócsoport
Gazdaságilag hasznos gabonafajták előállítását szolgáló génszerkesztési eljárást fejlesztett az Agrár-biotechnológia…
Tovább olvasom >Így kedveskedett fogyasztóinak a Kinley Valentin-nap alkalmából
Az idei Valentin-napon a Kinley különleges programokkal lepte meg fogyasztóit.…
Tovább olvasom >Visit Hungary: közel negyedmillió vendégéjszaka a Valentin-hétvégén
A Valentin-hétvége mintegy 243 ezer vendégéjszakát hozott a hazai szálláshelyeknek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: javuló gazdasági kilátások, bővülő beruházások, ugyanakkor átmenetileg növekvő infláció várható 2025-ben
Reálbér-emelkedés, stabilizálódó beruházások és a fogyasztás további élénkülése várható 2025-ben,…
Tovább olvasom >Januárban hat havi csúcsra emelkedett az euróövezeti infláció
Januárban hat hónapja a legmagasabbra, 2,5 százalékra emelkedett az euróövezeti…
Tovább olvasom >Hajápolás 2025: új irányok és piaci trendek
A hajápolási piac folyamatosan változik, ahogy a fogyasztói igények, az…
Tovább olvasom >