A magyarok is szívesen ünneplik a Valentin-napot étteremben
Magyarországon a Valentin-naphoz köthető kártyás vásárlások 67 százalékát az éttermi költések teszik ki, míg a legkevesebb tranzakció a virág- és ékszerüzletekben történik (2-2%) – derült ki a MasterCard kutatásából.
A „MasterCard Love Index” megállapításai több mint 200 ország vásárlási szokásairól adnak átfogó képet. Az index összeállításához hitel-, betéti és előre fizetett (prepaid) kártyák adatait vizsgálták 2013-ban, 2014-ben és 2015-ben, a február 11. és 14. közötti időszakban. A kutatás során nem csak a vásárlások nagyságát és az elköltött összegeket vették górcső alá, de a Valentin-naphoz köthető tranzakciók fajtáit is elemezték.
A felmérés megállapította, hogy minden régióban nőtt a Valentin-naphoz köthető vásárlások száma 2013 és 2015 között, átlagosan 22 százalékkal. Az adatokból az is látszik, hogy az ajándékozás helyett sok esetben inkább közös élményeket keresnek a kártyabirtokosok.
“Az, hogy hol lakunk, mindenképpen meghatározhatja a vásárlási szokásainkat és azt is, hogy milyen élményeket keresünk. A MasterCard Love Index bemutatja a globális és regionális vásárlási trendeket, így segíti a kereskedőket abban, hogy személyre szabott Valentin-napi ajánlatokkal készülhessenek” – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A tanulmányból az derült ki, hogy világszerte markáns különbségek lehetnek a Valentin-napi vásárlási szokásokban:
• Az élmény fontosabb, mint az ajándék: A világon megfigyelhető vásárlási minták azt mutatják, hogy egyre többen töltik a kedvesükkel a Valentin-napot étteremben (33%) vagy szállodában (28%). Az éttermi ünneplés Latin-Amerikában (54%) és az Egyesült Államokban (38%) a legnépszerűbb, míg Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben, valamint Európában és a Közel-Keleten a szállodafoglalás a jellemzőbb.
• A virág még mindig népszerű: A vizsgált három év alatt általánosságban egy kisebb visszaesés volt megfigyelhető a virág- és képeslap-eladásban. Magyarországon sem ezek a legnépszerűbb ajándékok, a 2015-ös tranzakciók mindössze 6 százalékát tették ki a virág és képeslap vásárlások. Latin-Amerikában ugyanakkor majdnem megduplázódott a virágeladás ebben az időszakban, míg Közel-Kelet volt az egyetlen régió, ahol a képeslapvásárlás nőtt meg jelentősen.
• A személyes kapcsolat: Az egész világon a vásárlók 90%-a személyesen vette meg az ajándékát, míg 6% az online vásárlást részesítette előnyben. Az európai felhasználók vásároltak az interneten leginkább, minden ötödik vásárló (21%) szerezte be így a meglepetést.
Az online vásárlás terjedése megállíthatatlan, akadhatnak mégis olyan helyzetek, amikor a fogyasztók szívesebben mennek el személyesen egy üzletbe, hogy kézbe vegyék, megtapintsák a megvásárolni kívánt terméket. A MasterCard kutatása szerint a Valentin-nap éppen ilyen alkalom, a szeretet kifejezésére szánt ajándékokat ugyanis inkább személyesen veszik meg a felhasználók világszerte. Hazánkban is jellemző ez a trend, 2015-ben a vásárlók 81 százaléka személyesen ment el az üzletekbe, míg 19 százalékuk vásárolt online.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >