A Magyar Vendéglátók Ipartestülete az ÁFA-csökkentésről és a reprezentációt terhelő adókról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete üdvözli a kormány azon döntését, miszerint két lépcsőben csökkentik az éttermi szolgáltatások ÁFÁ-ját, mely a tervek szerint 2018-ra 5%-ra mérséklődhet. A legfontosabb szakmai szervezetek – így az MVI is -, évek óta azon dolgoztak, hogy a vendéglátás területén tapasztalható rendkívüli adóterhek csökkenjenek. A szakma összefogásának eredményeként sikerült elérni, hogy a kormányzat belátta a változtatás szükségességét. A tervezett adóváltoztatási elképzelések nemcsak az egyéni vendégeknek, hanem a cégeknek is kedveznek. Ugyanakkor az MVI úgy véli, hogy a reprezentációt terhelő adók (51,17%) rendkívül magas szintje miatt további csökkentésre lenne szükség. A reprezentációs adó változtatására vonatkozó javaslatainkat elkészítettük, melyeket az illetékeseknek el is juttatunk. Összességében elmondható, hogy a lakossági, turisztikai és üzleti fogyasztások növekedése, illetve az ágazatra ráépülő jelentős fejlesztések és beruházások érdekében tett lépések mind a gazdaság erőteljes élénkítését szolgálják.
Kapcsolódó cikkeink
Már közel 30 ezren dolgoznak az idei Nyári Diákmunka Programban
A kormány idén már tizenharmadik alkalommal hirdette meg a fiatalok…
Tovább olvasom >Jelöljön Ön is, ki kapja a Gundel-díjat 2025-ben!
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete Gundel Károly vendéglős és gasztronómiai szakíró…
Tovább olvasom >Starbucks: vége a csak elvitelre szóló kávézóknak – visszatérés a vendéglátás melegségéhez
Radikális stratégiai váltásba kezd a világ legnagyobb kávézólánca: a tőzsdén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >Csak egyszerű alapanyagokból! Vágod? – A nap videója
Főleg tofu és uborka. De ahogy tálalják… Persze késkezelésből azért…
Tovább olvasom >Mit rejt a fehérneműd? – A nap képe
A divattervező Calvin Klein provokatív reklámkampányokat használt arra, hogy párbeszédet…
Tovább olvasom >