A magyar sütőipar egyik vezető szereplője történetének legnagyobb beruházására készül
A magyar sütőipar egyik vezető szereplője, a Félegyházi Pékség, történetének legnagyobb beruházására készül. A közel 10 milliárd forintos zöldmezős beruházás keretében egy impozáns raktár, egy több soros gyártótér, valamint egy automatizált és robotizált hűtött csomagolóegység és egy 5 ezer raklapos fagyasztott raktár kap helyet, amely a cég első számú logisztikai központjává válik. Az új létesítmény mintegy 200 új munkahelyet teremt Kiskunfélegyházán.
Magyar Zoltán, a Félegyházi Pékség operatív ügyvezetője az mfor.hu-nak hangsúlyozta, hogy a beruházás célja a hazai sütőipari termékek kiváló minőségének megerősítése, valamint a magyar export növelése. Bár Magyarország minőségi termékekkel rendelkezik, még mindig többet importál, mint amennyit exportál. A száz százalékban magyar tulajdonú, kétgenerációs családi vállalkozás célja, hogy ezen változtasson, és erősítse a hazai piacon és külföldön is elért eredményeit.
A Félegyházi Pékség, amely a magyar sütőipar 280 milliárd forintos forgalmából 10 százalékos részesedéssel bír, 2023-ban elérte a 30 milliárd forintos bevételt. A cég az induláskori 20 főről több mint 1400 alkalmazottra bővítette létszámát, és havi szinten nagyjából 25 millió terméket állít elő, beleértve kenyereket, kifliket, zsemléket, leveles süteményeket, fánkokat, cukrásztermékeket és szendvicseket.
A Félegyházi Pékség több mint 240 beszállítóval áll kapcsolatban, leginkább magyar vállalatokkal és helyi termelőkkel. Tavaly 22 ezer tonna lisztet, közel 2 ezer tonna margarint és 580 tonna élesztőt használtak fel termékeik előállításához. Húsvétkor egy hét alatt több mint 20 ezer kalácsot készítettek kézzel, míg hidegkonyhai részlegük évente több mint 3,3 millió szendvicset állít elő a mintabolti vásárlók számára. Gépsoraik 90 százaléka Siemens-vezérléssel működik, ami biztosítja a hatékony és magas színvonalú termelést.
A Félegyházi Pékség termékei nemcsak a nagyobb áruházláncokban, hanem a cég saját tulajdonú mintaboltjaiban is elérhetőek, amelyek tovább erősítik a márka jelenlétét a hazai piacon. Az új beruházás várhatóan jelentős lépés lesz a cég növekedésében és a magyar sütőipar fejlődésében.
Kapcsolódó cikkeink
A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >Kenyérkosárérték
A drasztikus változásokat hozó válságévek után 2023-ban a sütőipar költségeinek…
Tovább olvasom >Intenzív országos terjeszkedésbe kezdett a Caffè Vergnano
Az olasz prémium kávék rajongói újabb több mint 90 helyszínen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >