A magyar sütőipar egyik vezető szereplője történetének legnagyobb beruházására készül
A magyar sütőipar egyik vezető szereplője, a Félegyházi Pékség, történetének legnagyobb beruházására készül. A közel 10 milliárd forintos zöldmezős beruházás keretében egy impozáns raktár, egy több soros gyártótér, valamint egy automatizált és robotizált hűtött csomagolóegység és egy 5 ezer raklapos fagyasztott raktár kap helyet, amely a cég első számú logisztikai központjává válik. Az új létesítmény mintegy 200 új munkahelyet teremt Kiskunfélegyházán.

A Félegyházi Pékség több mint 240 beszállítóval áll kapcsolatban
Magyar Zoltán, a Félegyházi Pékség operatív ügyvezetője az mfor.hu-nak hangsúlyozta, hogy a beruházás célja a hazai sütőipari termékek kiváló minőségének megerősítése, valamint a magyar export növelése. Bár Magyarország minőségi termékekkel rendelkezik, még mindig többet importál, mint amennyit exportál. A száz százalékban magyar tulajdonú, kétgenerációs családi vállalkozás célja, hogy ezen változtasson, és erősítse a hazai piacon és külföldön is elért eredményeit.
A Félegyházi Pékség, amely a magyar sütőipar 280 milliárd forintos forgalmából 10 százalékos részesedéssel bír, 2023-ban elérte a 30 milliárd forintos bevételt. A cég az induláskori 20 főről több mint 1400 alkalmazottra bővítette létszámát, és havi szinten nagyjából 25 millió terméket állít elő, beleértve kenyereket, kifliket, zsemléket, leveles süteményeket, fánkokat, cukrásztermékeket és szendvicseket.
A Félegyházi Pékség több mint 240 beszállítóval áll kapcsolatban, leginkább magyar vállalatokkal és helyi termelőkkel. Tavaly 22 ezer tonna lisztet, közel 2 ezer tonna margarint és 580 tonna élesztőt használtak fel termékeik előállításához. Húsvétkor egy hét alatt több mint 20 ezer kalácsot készítettek kézzel, míg hidegkonyhai részlegük évente több mint 3,3 millió szendvicset állít elő a mintabolti vásárlók számára. Gépsoraik 90 százaléka Siemens-vezérléssel működik, ami biztosítja a hatékony és magas színvonalú termelést.
A Félegyházi Pékség termékei nemcsak a nagyobb áruházláncokban, hanem a cég saját tulajdonú mintaboltjaiban is elérhetőek, amelyek tovább erősítik a márka jelenlétét a hazai piacon. Az új beruházás várhatóan jelentős lépés lesz a cég növekedésében és a magyar sütőipar fejlődésében.
Kapcsolódó cikkeink
Lezárult a tavaszi élelmiszerlánc-ellenőrzés: közel két tonna élelmiszert vontak ki a forgalomból
Március 24. és április 18. között zajlott az idei tavaszi…
Tovább olvasom >Újrahasználható kenyeres zsákokat vezetett be az Albert Heijn
Hatszáz hollandiai üzletében vezette be újrahasználható kenyeres zsákját az Albert…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >