A Lidl Magyarország fenntarthatósági céljai
A magyarországi FMCG-piacon 2004 óta jelen lévő Lidl Magyarország nemcsak dinamikusan fejlődő szereplője a szegmensnek, de felelős vállalatként a fenntarthatóság mellett is elkötelezte magát. Kitűzött célok és intézkedések mentén folyamatosan azon dolgozik, hogy csökkentse negatív környezeti hatását, és pozitív hatással legyen a társadalomra. Ennek érdekében, az elmúlt két évben újabb célokat tűzött ki és intézkedéseket hajtott végre a vállalat, eredményeiről pedig átlátható módon be is számolt, immáron második fenntarthatósági jelentésében.
A fenntarthatóság mindannyiunk életére befolyással van, az éghajlatváltozás életünk minden területén cselekvést igényel. A klímavédelemre irányuló intézkedésként 2022. január 1-jétől teljes üzlethálózata, logisztikai központjai és irodaháza számára 100%-ban megújuló energiaforrásból származó áramot vásárol1 a Lidl, csökkentve ezáltal üvegházhatású gázkibocsátását. De nem csupán az energiafelhasználás optimalizálása a cél, a fenntarthatóság a diszkontlánc kínálatának kialakításában is kiemelt szempont.
Fenntartható beszerzés, körforgásos gazdaság
A Lidl a saját márkás termékek beszállítóira kiterjedően szisztematikusan elemzi a környezeti hatásokból fakadó potenciális kockázatokat. A teljes körű kockázatelemzés magában foglalja a beszállítói lánc minden szakaszát, a nyersanyag kitermelésétől a gyártásig, így vizsgálva beszállítóink széles körét. Az átvilágítás eredményei alapján és a beszerzés ökológiai kérdéseinek dinamikájára való tekintettel a vállalat folyamatosan felülvizsgálja intézkedéseit, és fejleszti folyamatait a negatív környezeti hatások csökkentése érdekében. A Lidl nagy hangsúlyt helyez a legjelentősebb kockázatoknak kitett alapanyagok, mint például a kakaó, kávé, pálmaolaj vagy a tea fenntartható beszerzésére. 2021-ben a diszkontlánc virág- és növényválasztékának, illetve a hazai tárgyalású zöldség- és gyümölcskínálaténak 100%-a tanúsítottan fenntartható forrásból származott. A körkörös gazdaság előmozdításán is folyamatosan dolgozik az áruházlánc. Célja többek között, hogy a saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100%-át maximálisan újrahasznosíthatóvá tegye, illetve azokban 25%-ban újrahasznosított anyagot használjon fel 2025-ig.
Sőt, 2021-ben a polcokra került a diszkontlánc saját márkás sportcipő-kollekciója, melynek felső textilrésze 100%-ban újrahasznosított PET palackokból készült. 2021 októberétől pedig olyan háztartási cikkeket vezetett be időszakos kínálatába – többek között vállfákat, tárolódobozokat, összecsukható rekeszeket –, melyek 100%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek.
Csomagolás
A REset Plastic stratégia részeként, a vállalat további célokat is kitűzött. Törekvése, hogy 2025-ig a saját márkás termékek csomagolóanyagainak optimalizálása révén 20%-kal csökkenti a műanyag-felhasználását. Azt, hogy a Lidl jó úton halad, mutatja, hogy saját márkás termékeihez kapcsolódó műanyag csomagolóanyag-használatát 2020-ról 2021-re 5%-kal sikerült csökkentenie. Emellett 2021 végéig kivonta a magyar tárgyalású, saját márkás termékeinek csomagolóanyagaiból a fekete műanyagot, ezáltal jelentősen növelve a csomagolás újrahasznosíthatóságát.
Adományozás
A társadalmi felelősségvállalása részeként az áruházlánc számára kiemelten fontos, hogy kezdeményezései által értéket teremtsen azokban a közösségekben, ahol működik. A Lidl szívügyének tekinti a hátrányos helyzetű gyermekek és családjaik segítését. 2020–2021-ben összesen több mint 450 millió Ft értékben nyújtott támogatást a diszkontlánc többek között élelmiszer- és nem élelmiszer jellegű adományok formájában, mely által hozzájárult a hátrányos helyzetű magyar családok segítéséhez, a hazai egészségügy fejlesztéséhez, valamint menhelyi kisállatok ellátásához.
Mindenki számára nyilvános a Fenntarthatósági Jelentés
A vállalat számára fontos az átláthatóság, ezért weboldalán bárki hozzájuthat a részletesebb információkhoz.
„A fenntarthatóság előmozdítása érdekében végzett folyamatos munka mellett számunkra kiemelten fontos, hogy eredményeinkről átláthatóan be is számoljunk. Büszkék vagyunk rá, hogy immáron második Fenntarthatósági Jelentésünket publikáljuk, ami transzparens módon mutatja be azt, hogy stratégiai szinten hogyan gondolkodunk a fenntarthatóbb jövő megvalósításáról, és mit teszünk érte nap mint nap”
– mondta Tőzsér Judit, vállalati kommunikációs vezető. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >A Smurfit Kappa új korszakot nyit a fenntartható csomagolásban
A Smurfit Kappa csoport, a papíralapú csomagolóipar globális vezetője, számos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Absolute Live: 16 éve a hazai sportitalok trendszettere
2008 óta etalonnak számít a funkcionális sportitalok piacán az akasztói…
Tovább olvasom >Fóliamentes WC-papírral mindenki nyer – élen a Rossmann a zöld innovációban
A MAGYAR PISZKE PAPÍR Kft. fóliamentes Crepto 3240 wc-papírja 2023-ban…
Tovább olvasom >A Smurfit Kappa új korszakot nyit a fenntartható csomagolásban
A Smurfit Kappa csoport, a papíralapú csomagolóipar globális vezetője, számos…
Tovább olvasom >