A legfelsőbb bíróságon nyert pert az Oatly: használhatja a tej szót növényi italainak csomagolásán
A legfelsőbb bíróságon nyert pert az Oatly növényi alapú márka a brit tejiparral szemben és továbbra is használhatja a „tej” szót termékeinek csomagolásán.
A növényi alapú iparág e fontos jogi mérföldkőhöz egy a svéd növényitej-márka által a „Post Milk Generation” szlogen termékein való használatáért folytatott 4 éves csatát követően jutott el.
Az olyan óriásvállalatokat mint az Arla, vagy a Lakeland Foods képviselő brit tejipari szakmai szövetség, a Dairy UK azzal érvelt, hogy az Oatly nem használhatja a „tej” kifejezést olyan termékek védjegyében, amelyek „nem valamely emlős állat által kiválasztott folyadékból készültek”.
A szervezet egy 2013-as, Brexit előtti európai bírósági rendeletre hivatkozott, amely a „tej” szó használatát szabályozza a termékek csomagolásán és marketingjében.
A legfelsőbb bíróság részéről Richard Smith bíró az érvelést elutasítva úgy döntött, hogy az Oatly továbbra is használhatja a szlogent a termékein, mert szerinte a fogyasztók megtévesztése valószínűtlen.
Hozzátette, hogy az „átlagos vásárló” felismeri, hogy az Oatly védjegye egyértelműen olyan fogyasztóknak szól, akik nem fogyasztanak tejterméket, és ezért „nem állítja, sugallja vagy sejteti, hogy a védjegy alatt forgalmazott termékek tejtermékek lennének”.
Az év elején az Oatly a tejipari márkákat arra szólította fel, hogy kötelezzék el magukat a szén-dioxid-kibocsátás címkézése mellett.
Kapcsolódó cikkeink
Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Tíz új üzletet nyit a brit Aldi még a nyáron
Az Aldi több mint 10 új üzlet megnyitását tervezi az…
Tovább olvasom >Szépségipari nagyvállalkozó mentené meg a The Body Shop-ot
Mike Jatania vállalkozó, aki kozmetikai márkák építésével szerezte vagyonát, arra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >