A legfelsőbb bíróságon nyert pert az Oatly: használhatja a tej szót növényi italainak csomagolásán
A legfelsőbb bíróságon nyert pert az Oatly növényi alapú márka a brit tejiparral szemben és továbbra is használhatja a „tej” szót termékeinek csomagolásán.
A növényi alapú iparág e fontos jogi mérföldkőhöz egy a svéd növényitej-márka által a „Post Milk Generation” szlogen termékein való használatáért folytatott 4 éves csatát követően jutott el.
Az olyan óriásvállalatokat mint az Arla, vagy a Lakeland Foods képviselő brit tejipari szakmai szövetség, a Dairy UK azzal érvelt, hogy az Oatly nem használhatja a „tej” kifejezést olyan termékek védjegyében, amelyek „nem valamely emlős állat által kiválasztott folyadékból készültek”.
A szervezet egy 2013-as, Brexit előtti európai bírósági rendeletre hivatkozott, amely a „tej” szó használatát szabályozza a termékek csomagolásán és marketingjében.
A legfelsőbb bíróság részéről Richard Smith bíró az érvelést elutasítva úgy döntött, hogy az Oatly továbbra is használhatja a szlogent a termékein, mert szerinte a fogyasztók megtévesztése valószínűtlen.
Hozzátette, hogy az „átlagos vásárló” felismeri, hogy az Oatly védjegye egyértelműen olyan fogyasztóknak szól, akik nem fogyasztanak tejterméket, és ezért „nem állítja, sugallja vagy sejteti, hogy a védjegy alatt forgalmazott termékek tejtermékek lennének”.
Az év elején az Oatly a tejipari márkákat arra szólította fel, hogy kötelezzék el magukat a szén-dioxid-kibocsátás címkézése mellett.
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Kávézót nyit egyes üzleteiben a brit Waitrose
Tovább bővítette együttműködését a Waitrose tulajdonosa, a John Lewis Partnership…
Tovább olvasom >Tejtermelés és feldolgozás: az Európai Uniótól a magyar trappistáig
Az Európai Unió tejtermelése 2023-ban elérte a 160,8 millió tonnát,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >