A legfelsőbb bíróságon nyert pert az Oatly: használhatja a tej szót növényi italainak csomagolásán
A legfelsőbb bíróságon nyert pert az Oatly növényi alapú márka a brit tejiparral szemben és továbbra is használhatja a „tej” szót termékeinek csomagolásán.
A növényi alapú iparág e fontos jogi mérföldkőhöz egy a svéd növényitej-márka által a „Post Milk Generation” szlogen termékein való használatáért folytatott 4 éves csatát követően jutott el.
Az olyan óriásvállalatokat mint az Arla, vagy a Lakeland Foods képviselő brit tejipari szakmai szövetség, a Dairy UK azzal érvelt, hogy az Oatly nem használhatja a „tej” kifejezést olyan termékek védjegyében, amelyek „nem valamely emlős állat által kiválasztott folyadékból készültek”.
A szervezet egy 2013-as, Brexit előtti európai bírósági rendeletre hivatkozott, amely a „tej” szó használatát szabályozza a termékek csomagolásán és marketingjében.
A legfelsőbb bíróság részéről Richard Smith bíró az érvelést elutasítva úgy döntött, hogy az Oatly továbbra is használhatja a szlogent a termékein, mert szerinte a fogyasztók megtévesztése valószínűtlen.
Hozzátette, hogy az „átlagos vásárló” felismeri, hogy az Oatly védjegye egyértelműen olyan fogyasztóknak szól, akik nem fogyasztanak tejterméket, és ezért „nem állítja, sugallja vagy sejteti, hogy a védjegy alatt forgalmazott termékek tejtermékek lennének”.
Az év elején az Oatly a tejipari márkákat arra szólította fel, hogy kötelezzék el magukat a szén-dioxid-kibocsátás címkézése mellett.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Tejtermékrészlegeket ellenőrzött a Nébih
Kereskedelmi egységek tejtermékrészlegeit ellenőrizték a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >