A kirakatfejlesztés növeli a vásárlók elkötelezettségét

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 08. 20. 10:17

A Shop! legfrissebb tanulmánya összegyűjtötte azokat a legújabb trendeket és legfontosabb szempontokat, amelyekkel az offline vásárlási tér elsőfrontos kommunikációs felületén, a kirakatokban a márka felkeltheti a vásárlók érdeklődését.

A kirakat szerepe szerint a bolt és a márka egyik legnagyobb lehetősége, hogy azonnal eladja önmagát és termékeit. Offline térben ő az „első látás”, amivel a fogyasztó beleszerethet a brandbe, és amin keresztül először kaphat betekintést a Sztoriba. Kihagyhatatlan lehetőség, hogy általa a márka megszólítsa a potenciális vásárlóját, és felkeltse benne a vágyat belépni az üzletbe, és látni a teljes kínálatot.

2019 legfontosabb kirakatrendezési trendjét a következő 5 alapelv szerint lehet meghatározni:

• Hozzunk létre „Instagramozható” pillanatokat, felületeket.

• Alkalmazzuk a legújabb technológiai fejlesztéseket, amelyekkel fokozható a vásárlói élmény, és kiterjeszthető az online és offline csatornák közti szabad átjárás.

• Különleges dizájnmegoldásokkal, merész színekkel, váratlan grafikai megoldásokkal fokozzuk a kirakat „wow” hatását.

• Használjunk hangsúlyos világítást a termékek kiemelésére.

• Fejlesszük boltunkat, illetve kommunikáljuk kirakatunkban is a helyi témákat, termékeket.

Ha pontosan ismerjük és meg is értjük célcsoportunkat, ha előre meghatározzuk, milyen reakciókat, emóciókat szeretnénk kiváltani belőlük, és ezt érthető márkaüzeneten keresztül közvetítjük, a fizikai megvalósításban pedig megfelelő világítással, határozott, látványos színekkel, különleges dizájnokkal, alapanyagokkal és grafikákkal támogatjuk, a kirakatfejlesztésbe invesztált erőforrások megtérülnek. A megtérülést nyomon követhetjük egyrészt a kirakat előtt elhaladók, megállók, az üzletbe belépők és visszatérő vásárlók száma alapján, az in-store és online értékesítések számának kampányidőszakonkénti összehasonlításával, valamint azzal is, ha folyamatosan szondázzuk, a vásárlók, a sajtó és a ­piac hogyan beszél üzletünkről, márkánkról. //

Kapcsolódó cikkeink