A Kinley „Tartozol magadnak” kampányában az önmagunkra fordított idő fontosságára hívja fel a figyelmet
A dolgozó magyarok mindössze 18 százaléka tud rendszeresen, akár minden hétköznap is magára időt szakítani – derült ki a Kinley márkatulajdonosa, a Coca-Cola kutatásából. A többség az otthonában töltene el legszívesebben egy-két nyugodt órát, a szabadidő hiányának oka leginkább a házimunkában, a családtagokról való gondoskodásban és a munkahelyi teendőkben keresendő. A Kinley új márkakampányában ara biztatja fogyasztóit, hogy szakítsanak időt olyasmire is, ami igazán fontos nekik és boldoggá teszi őket. Dr. Belső Nóra pszichiáter úgy véli, az idővel való tudatos gazdálkodással, az időnk aktív eltöltésével lehetne javítani a helyzeten.
Felmérést végzett a Kinley márkatulajdonosa, a Coca-Cola a dolgozó magyarok körében arról, hogy mennyi szabadidővel rendelkeznek hétköznapokon, mennyire elégedettek az önmagukra fordítható idejük mennyiségével, és mivel töltik legszívesebben szabad pillanataikat.
2 óra énidő lenne az ideális a legtöbbünk számára
Bár a megkérdezettek 70 százalékának munkaideje általában 17 óráig befejeződik, a legtöbben így sem tudnak minden nap időt fordítani kedvteléseikre. A munka befejeztével a legtöbb válaszadót várja a házimunka (30 százalék), a családtagokról való gondoskodás (23 százalék), ami elviszi a nap hátralévő részét. A harmadik leggyakoribb akadály a hosszú munkaidő, ez a válaszadók 18 százalékát érinti.
A megkérdezettek fele egyáltalán nem elégedett azzal az időmennyiséggel, amit hétköznapokon magukra fordíthatnak. A legkevésbé a fiatalabb korosztály (18-29 évesek) elégedett a rendelkezésére álló szabadidővel: 43 százalék mondta, hogy van elég énideje, míg a legelégedettebbek ebből a szempontból az 51-60 évesek, akiknek 51 százaléka gondolja úgy, hogy elég időt tud magára szánni.
A válaszadók fele 1-2 óra szabadidővel lenne elégedett naponta, de közel ugyanennyien vannak, akik ennél is több énidőt tartanának ideálisnak.
Az énidő fontosságára hívja fel a figyelmet Dr. Belső Nóra pszichiáter is, aki elmondta:
„Az ember mentális stabilitása és lelki jóléte szempontjából az idő az egyik legértékesebb kincs, amelyből az életünk során egyre kevesebb marad. Amennyiben nem fordítunk magunkra megfelelő mennyiségű és minőségű időt, az az egészségünk rovására megy, ami a munkánkra és a magánéletünkre is kihatással lehet. Számos kutatás igazolta már, hogy az ember munkával, házimunkával való túlterhelése és az időhiány frusztrációhoz, pszichológiai és pszichiátriai problémákhoz vezethet. Ennek megelőzését leginkább az önmagunkra fordított idő szolgálhatja.”
A szabadidőt leginkább otthon, filmnézéssel, tévézéssel szeretik tölteni a magyarok
A megkérdezettek 70 százaléka otthon szeret pihenni – minél idősebb a válaszadó, annál inkább igaz ez, de még a 18-29 éves korosztály esetében is 60 százalék azok aránya, akik nem mennek el hazulról, ha a szabadidejüket kell eltölteni.
Az első számú szórakozást minden korosztály esetében a film- vagy tévénézés jelenti: 40 százalékuk mondta, hogy a képernyő jelenti számára a legjobb kikapcsolódási tevékenységet.
Ezt követi a családdal (partnerrel, gyerekekkel) töltött idő (33 százalék), illetve a természetben való tartózkodás (29 százalék). Az olyan időtöltések, mint az olvasás, a barátokkal való találkozás vagy a sportolás csak ez után következnek.
Dr. Belső Nóra szerint a passzív időtöltés csak látszólag tűnik pihenésnek, valójában nem feltétlenül szolgálja a regenerálódást, a feltöltődést:
“Az önmagunkra fordított idő, amelyet gyakran én-időnek hívunk, lehet aktív és passzív, attól függően, hogy mi az, ami a pillanatnyi szükségletünknek megfelel. Gyakran tapasztalom, hogy legtöbben otthon pihennek, tévézéssel, filmnézéssel, főzéssel próbálnak kikapcsolódni, ám ez nem feltétlenül szolgálja a mentális töltődést, fizikai regenerálódást. Gyakrabban kellene kilépnünk a megszokott környezetből, ami a mindennapi munkahelyi és otthoni rutin után felüdülést okozhat. Az újdonságok keresése, a barátokkal töltött idő, és a természetben eltöltött idő például igen fontosak a hétköznapi stressz és a kimerültség elkerülésének érdekében.”
Tartozol magadnak
A Kinley új kampányának szlogenje a „Tartozol magadnak”, amellyel a márka ugyancsak arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy a hétköznapok kötelességei, feladatlistái mellett mindenki próbáljon arra is időt szakítani, amitől jobban érzi magát.
„A márka új pozicionálása önmagunk előtérbe helyezésének fontosságát fejezi ki, míg a Kinley egy pillanatnyi kényeztetést hoz mindenkinek az életébe, aki könnyed esti kikapcsolódásra vágyik. A Kinley márkanagyköveteivel megalkotott alkoholmentes koktélokat is ajánl. A Signature Serves italsor bárki által könnyedén könnyen elkészíthető, és jó kiegészítője lehet az otthoni könnyed kikapcsolódásnak.”
– mondta Katerina Triskova, a Kinley magyarországi brand managere.
Kapcsolódó cikkeink
„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >Közösen igyekszik elérni a délkelet-ázsiai hibrid vásárlókat a Coca-Cola és Grab
A Coca-Cola és a Grab együttműködésük megerősítésével igyekeznek a Délkelet-Ázsiában…
Tovább olvasom >Új programot indít a Coca-Cola Indiában a kis- és középvállalkozások támogatására
A Coca-Cola India bejelentette a Super Power Retailer Program nevű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >