A Kifli sokáig veszteséges volt, mostanra vált sikersztorivá
Az elmúlt években Magyarországon egyre népszerűbbé vált az élelmiszer-házhozszállítás, különösen a Covid-19 járvány hatására. Ezen a területen kiemelkedően szerepel a Kifli.hu, amely 2019-ben indult, és azóta folyamatosan növekvő forgalommal működik. A vállalat azonban nem mindennapi stratégiával találta meg a siker útját, és azok után, hogy 2021-ben és 2022-ben jelentős veszteségeket könyvelhetett el, mostanra sikeresen eljutott a nyereségességig.
A Kifli.hu a Covid-19 járvány idején került igazán a középpontba, mivel az egyik első olyan vállalat volt, amely házhoz szállítással segítette az embereket az otthonmaradás idején. A szolgáltatás gyorsan népszerűvé vált, és a cég piacvezetővé lépett elő a magyar online kiskereskedelemben. Ma már több mint 7000 rendelést szállítanak ki naponta, és a terjeszkedés jegyében a budapesti kiszállítási területüket kiterjesztették Székesfehérvár és Veszprém környékére is.
Azonban a siker nem jött könnyen, és a Kifli.hu vezetője, Gabriel Makki a Telexnek elmondta, hogy az indulás utáni években komoly befektetéseket kellett eszközölniük. Az infrastruktúra kiépítése, autók beszerzése, raktárak létrehozása és a személyzet képzése hatalmas összegeket emésztett fel. Ezek a beruházások azonban mostanra megtérültek, és a vállalat 2023 ősze óta nyereséges.
Makki rámutatott arra, hogy az élelmiszer-házhozszállítási szektorban nem ritka, hogy a cégek hosszú távon veszteségesek maradnak, mivel a hatékony működéshez szükséges infrastruktúra kiépítése időigényes és költséges folyamat. A Kifli.hu azonban sikerrel fordult át a nyereségességbe, és most a piacszerzésre koncentrál.
A cég üzleti modellje a minőségi szolgáltatásra és egyedi termékekre épül. A vásárlók hajlandók többet fizetni a Kifli.hu szélesebb választékáért és a precíz kiszállításért. A futárok rugalmas foglalkoztatási modellben dolgoznak, lehetőségük van választani az egyéni vállalkozói státusz és az alkalmazotti viszony között. A jutalom- és büntetésrendszer révén a futárok motiváltak a pontos és magas színvonalú szolgáltatás nyújtására.
A Kifli.hu a jövőben további terjeszkedést tervez, és a cégvezetés a futároknak extrém magas fizetéseket ígér, akik a terjeszkedés miatt egyre több munkára számíthatnak. Az élelmiszer-házhozszállítás piaca továbbra is dinamikusan növekszik Magyarországon, és a Kifli.hu sikertörténete jó példa arra, hogyan lehet a kihívásokat sikeres üzleti lehetőségekké alakítani a megfelelő stratégiával és szervezettséggel.
Kapcsolódó cikkeink
Olcsó élelmiszer-házhozszállítási előfizetési lehetőséget kínál az Amazon az Egyesült Államokban
Az e-kereskedelmi óriáscég új élelmiszer-házhozszállítási előfizetést indított az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Befejezi lengyelországi működését a Barbora
A Maxima Grupéhoz tartozó Barbora online kiskereskedő 2024. március 3-mal…
Tovább olvasom >Több mint 45 000 gyermek részesült a Kifli.hu ingyenes gyümölcsosztó kezdeményezéséből
A Kifli.hu negyedik évfordulóját ünnepelve több mint 400 óvodában 45…
Tovább olvasom >További cikkeink
BH AgrárTrend Index: stabilizálódtak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése 2024 első…
Tovább olvasom >GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >Ezekből a RevoCupokból ihatunk idén
Több mint 400 mű érkezett a VÍZió nevű grafikai pályázatra,…
Tovább olvasom >