A Kellogg új növényi alapú hamburgerrel kívánja felkelteni a mindenevő fogyasztók érdeklődését
A MorningStar Farms tulajdonosa az állati eredetű hamburgerek ízét és állagát igyekszik visszaadni.
Bár a növényi alapú burgerek kategóriájában már most is sok szereplő – mint a Beyond Meat és az Impossible Foods – verseng a vásárlók figyelméért, ám az elmúlt hónapokban a visszaeső eladások árnyékot vetettek a korábban nagyon fényesnek tűnő kilátásokra.
Amióta a Kellogg 1999-ben felvásárolta a MorningStar Farmsot, a vállalat többször is változtatott vegán és vegetáriánus részlegének stratégiáján. Az Incogmeato burger 2020-as debütálása után áprilisban a cég bejelentette a termék gyártásának beszüntetését, miközben továbbra is árulja a márka húspogácsáit, nuggets és reggeli termékeit.
A növényi alapú szegmensen belüli bizonytalanság egyben arra késztette a Kelloggot, hogy 2022 júniusában megváljon a Morningstar Farms márkától, majd a piac volatilitása miatt visszakozzon.
A Kellogg döntése, hogy a MorningStar Farms termékekkel terjeszkedik, a növényi alapú kategória számára érdekes pillanatban született.
Az új termék az ízre összpontosítva igyekszik megszólítani a mindenevő – vagyis a növényi és állati termékeket egyaránt fogyasztó – vásárlókat. Nemrégiben derült ki ugyanis, hogy az íz az első számú oka annak, hogy a fogyasztók a kategóriához visszatérnek, és annak is, ha azt még csak ki sem próbálják.
Az új hamburger adagonként 21 gramm fehérjét és 42%-kal kevesebb zsírt tartalmaz, mint egy marhahúsból készült burger. Ezzel a Kellogg a növényi alapú húsok kategóriájával kapcsolatban felmerülő arra a másik aggályra is választ ad, hogy vajon mennyire egészségesek ezek valójában.
A téma szakértői bár megkérdőjelezik, vajon a legjobb stratégia-e az, ha a növényi alapú húst az állatitól megkülönböztethetetlenné tesszük, hiszen a fogyasztók nem biztos, hogy valóban ezt várják a termékektől, a vállalat mégis ezt a stratégiát alkalmazza abban a reményben, hogy sikerül minél több vásárlót vonzania.
Kapcsolódó cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >A növényi táplálkozással ismerkedtek a Radnóti diákjai
A NÉGYOSZ tavaly novemberben indult OkosFehérje programja újabb állomásához érkezett:…
Tovább olvasom >Rakétaként lőtt ki a Kellogg részvénye: Ferrero-vásárlás lehet a háttérben
Ritkán látni olyat, hogy egy nagy nyugati tőzsdén egy ismert…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >