A Kellogg új növényi alapú hamburgerrel kívánja felkelteni a mindenevő fogyasztók érdeklődését
A MorningStar Farms tulajdonosa az állati eredetű hamburgerek ízét és állagát igyekszik visszaadni.
Bár a növényi alapú burgerek kategóriájában már most is sok szereplő – mint a Beyond Meat és az Impossible Foods – verseng a vásárlók figyelméért, ám az elmúlt hónapokban a visszaeső eladások árnyékot vetettek a korábban nagyon fényesnek tűnő kilátásokra.
Amióta a Kellogg 1999-ben felvásárolta a MorningStar Farmsot, a vállalat többször is változtatott vegán és vegetáriánus részlegének stratégiáján. Az Incogmeato burger 2020-as debütálása után áprilisban a cég bejelentette a termék gyártásának beszüntetését, miközben továbbra is árulja a márka húspogácsáit, nuggets és reggeli termékeit.
A növényi alapú szegmensen belüli bizonytalanság egyben arra késztette a Kelloggot, hogy 2022 júniusában megváljon a Morningstar Farms márkától, majd a piac volatilitása miatt visszakozzon.
A Kellogg döntése, hogy a MorningStar Farms termékekkel terjeszkedik, a növényi alapú kategória számára érdekes pillanatban született.
Az új termék az ízre összpontosítva igyekszik megszólítani a mindenevő – vagyis a növényi és állati termékeket egyaránt fogyasztó – vásárlókat. Nemrégiben derült ki ugyanis, hogy az íz az első számú oka annak, hogy a fogyasztók a kategóriához visszatérnek, és annak is, ha azt még csak ki sem próbálják.
Az új hamburger adagonként 21 gramm fehérjét és 42%-kal kevesebb zsírt tartalmaz, mint egy marhahúsból készült burger. Ezzel a Kellogg a növényi alapú húsok kategóriájával kapcsolatban felmerülő arra a másik aggályra is választ ad, hogy vajon mennyire egészségesek ezek valójában.
A téma szakértői bár megkérdőjelezik, vajon a legjobb stratégia-e az, ha a növényi alapú húst az állatitól megkülönböztethetetlenné tesszük, hiszen a fogyasztók nem biztos, hogy valóban ezt várják a termékektől, a vállalat mégis ezt a stratégiát alkalmazza abban a reményben, hogy sikerül minél több vásárlót vonzania.
Kapcsolódó cikkeink
Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója arra figyelmeztetett egy…
Tovább olvasom >A Veganuár™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc-partnere a Lidl volt
Csatlakozott a Lidl Magyarország a Veganuár™ 2025 kezdeményezéshez, mely arra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >