A Johnson & Johnson leállítja a talkum-alapú babapúder globális értékesítését
A Johnson & Johnson 2023-ban leállítja a talkum alapú babapúder globális értékesítését – közölte a drogériai termékeket gyártó vállalat, több mint két évvel azután, hogy befejezte egy olyan termék amerikai értékesítését, amely több ezer fogyasztóvédelmi pert indított.
„Egy világméretű portfólióértékelés részeként meghoztuk azt a kereskedelmi döntést, hogy áttérünk egy kizárólag kukoricakeményítő alapú babapor portfólióra” – mondta, hozzátéve, hogy a kukoricakeményítő alapú babaport már világszerte értékesítik.
2020-ban a J&J bejelentette, hogy beszünteti talkum babaporának értékesítését az Egyesült Államokban és Kanadában, mivel a kereslet visszaesett a termék biztonságosságával kapcsolatos félretájékoztatás nyomán. A vállalatnak mintegy 38 000 keresete van folyamatban fogyasztók részéről, akik azt állítják, hogy talkumtermékei rákot okoztak az azbeszttel, egy ismert rákkeltő anyaggal való szennyeződés miatt.
A J&J tagadja a vádakat, mondván, hogy több évtizedes tudományos vizsgálatok és hatósági jóváhagyások bizonyították, hogy talkum biztonságos és azbesztmentes. Csütörtökön megismételte a nyilatkozatot, ezzel egyidőben bejelentette a termék leállítását.
A Reuters 2018-as vizsgálata megállapította, hogy a J&J évtizedek óta tudta, hogy azbeszt, egy rákkeltő anyag jelen van talkumtermékeiben. A vállalaton belüli feljegyzések, a tárgyalások tanúságai és egyéb bizonyítékok azt mutatták, hogy legalább 1971-től a 2000-es évek elejéig a J&J nyers talkum és kész porok kis mennyiségű azbesztre vonatkozó tesztje néha pozitívnak bizonyult.
Kapcsolódó cikkeink
15 millió dolláros kártérítést fizet a Johnson & Johnson
A Johnson & Johnsonnak 15 millió dolláros (több mint 5,5…
Tovább olvasom >Maradjunk jó bőrben!
A testápolás igen széles kategóriája összességében jól teljesített az elmúlt…
Tovább olvasom >Mutasd az arcod, …! – a női arcápolás kategória értékbeni és darabszámos eladásai is nőttek
A pandémia előtt már megfigyelhető volt, hogy a nők egyre inkább…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >