A jó pálinka valódi gazdasági érték
A magyar pálinka kivívta magának a sikereket, nem véletlen, hogy az egyes számú hungarikumként tartjuk számon, mondta Nagy István agrárminiszter a 13. Quintessence Pálinka- és Párlatverseny díjátadó gáláján Debrecenben.
A miniszter kiemelte, hogy az esemény a Kárpát-medence legnagyobb pálinkaversenye. A megmérettetésen használt 100 pontos bírálói rendszer széles és mély lehetőséget ad a pálinkák és párlatok közötti különbségtételre, a legjobb minták kiválasztására. A versenyre nevező kereskedelmi főzdék, bérfőzdék, bérfőzetők és főzőmesterek, magánfőzök kiváló minőségű pálinkákkal és párlatokkal neveztek idén is, méltón képviselve mindazt, amit a verseny neve, a Quintessence szó jelent – legjava, a lényege, a netovábbja valaminek, tette hozzá.
Nagy István arról is beszélt, hogy a pálinkafőzés nagy múltra tekint vissza hazánkban
Mára eljutottunk a minőségi pálinkákhoz, a táji pálinkák feléledéséhez, az újra sokszínű és sokízű pálinkakultúrához. A jó pálinka nemcsak nemes ital, de valódi gazdasági érték. A főzdék munkát, megélhetést adnak, közben pedig fejlesztenek, újabb és újabb innovatív megoldásokat keresnek, hogy biztosítsák a minőséget. Sőt, nekünk, magyaroknak a pálinka sokkal többet jelent, mint puszta gazdasági tényező. Része a kultúránknak, a nemzeti identitásunknak, ahogyan az olaszoknak a grappa, a skótoknak a whisky vagy a görögöknek az ouzo, mutatott rá a tárcavezető.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Hazánk továbbra is élen jár a tormatermesztésben
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >Hazai párlatok a középpontban: óriási sikert aratott a II. Árpád Párlat Koktélverseny
Minden várakozást felülmúlt a tegnap megrendezett II. Árpád Párlat Koktélverseny,…
Tovább olvasom >Egy kupica bizonytalanság
A válságok, hiányproblémák, infláció ellenére tartják még magukat a kereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >