A jó pálinka valódi gazdasági érték
A magyar pálinka kivívta magának a sikereket, nem véletlen, hogy az egyes számú hungarikumként tartjuk számon, mondta Nagy István agrárminiszter a 13. Quintessence Pálinka- és Párlatverseny díjátadó gáláján Debrecenben.
A miniszter kiemelte, hogy az esemény a Kárpát-medence legnagyobb pálinkaversenye. A megmérettetésen használt 100 pontos bírálói rendszer széles és mély lehetőséget ad a pálinkák és párlatok közötti különbségtételre, a legjobb minták kiválasztására. A versenyre nevező kereskedelmi főzdék, bérfőzdék, bérfőzetők és főzőmesterek, magánfőzök kiváló minőségű pálinkákkal és párlatokkal neveztek idén is, méltón képviselve mindazt, amit a verseny neve, a Quintessence szó jelent – legjava, a lényege, a netovábbja valaminek, tette hozzá.
Nagy István arról is beszélt, hogy a pálinkafőzés nagy múltra tekint vissza hazánkban
Mára eljutottunk a minőségi pálinkákhoz, a táji pálinkák feléledéséhez, az újra sokszínű és sokízű pálinkakultúrához. A jó pálinka nemcsak nemes ital, de valódi gazdasági érték. A főzdék munkát, megélhetést adnak, közben pedig fejlesztenek, újabb és újabb innovatív megoldásokat keresnek, hogy biztosítsák a minőséget. Sőt, nekünk, magyaroknak a pálinka sokkal többet jelent, mint puszta gazdasági tényező. Része a kultúránknak, a nemzeti identitásunknak, ahogyan az olaszoknak a grappa, a skótoknak a whisky vagy a görögöknek az ouzo, mutatott rá a tárcavezető.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >Válságban a legális pálinkagyártás: az adómentes magánfőzés torzítja a piacot
A magyar kereskedelmi pálinkafőzdék helyzete tovább romlik, forgalmuk mélypontra süllyedt,…
Tovább olvasom >Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >