A Henkel Magyarország 2010. évi eredményei
A Henkel Magyarország Kft. a gazdasági válság hatásai ellenére, 2010-ben is tartotta pozícióját és az előző év szintjén teljesített. A vállalat 82,9 milliárd forint árbevételt ért el, melynek nagyobb részét, összesen 42,5 milliárd forintot a belföldi értékesítés adta. A vállalat exportja 40,4 milliárd forint volt, mely meghaladta a 2009-es export értéket is.
A Henkel Magyarország Kft. árbevétele 82,9 milliárd forint volt 2010-ben (2009-ben 83,9 milliárd forint volt). Az árbevétel nagyobb része, több mint 51 százaléka származott a belföldi értékesítésből, mely 42,5 milliárd forintot tett ki a tavalyi 44,3 milliárd forinthoz képest. A vállalat exportja növekedett 2009-hez viszonyítva: 40,4 milliárd forinttal zárta az évet, az előző év 39,6 milliárd forint értékével szemben. A Henkel Magyarország Kft. állományi létszáma a 2010-es éves átlagot tekintve 548 fő volt.
A piacon tapasztalható verseny erősödése ellenére, a vállalat Kozmetika üzletága, az előző év értékesítési adatait meghaladva ismét rekord évet zárt. Figyelemre méltó, hogy az üzletág piaci részesedése – immár negyedik éve – minden egyes kategóriában növekedett, melynek alapjai a folyamatos termék-innovációk voltak. A Henkel különösen jó eredményt ért el a hajfestés és hajformázás területén, ahol márkái stabilan őrzik piacvezető pozíciójukat. A csökkenő fodrásztermékek szegmensben a Schwarzkopf Professional – tavalyi eredményeit megismételve – tovább erősítette pozícióját.
A Mosó- és háztartási tisztítószerek üzletágat érintette a teljes magyar piacon tapasztalható csökkenés. Mind a mosószer, mint a tisztítószer piaci szegmensben nagy árverseny alakult ki a gyártók közt, ezzel magyarázható, hogy nehéz növekedést elérni ezen a területen. A Henkel mindezekre új és megújult termékekkel reagált (például Bref Power Active, a Pur Max és a Somat Perfect ecet gél).
Az Adhesive Technologies (Ragasztás Technológiák) üzletágának eredményei érezhetően javultak, elsősorban az ipari területeknek köszönhetően. A nyugat-európai fellendülést lassan a hazai autó és fémipar is követte tavaly. Különösen jó évet zárt az elektronikai ipari ragasztók szegmense, melyet alátámaszt az a döntés, hogy a Henkel Magyarországon új ragasztógyárat kezdett 2010-ben építeni. Az építési terület visszaesése még mindig érzékenyen érintette az üzletág lakossági termékkörét, és a kilábalás jelei még nem láthatóak.
A Henkel Magyarország 2010-ben közel 1,1 milliárd forintot fordított beruházásokra, elsősorban a hazai gyáregységeinek fejlesztéseire. A körösladányi üzemben összesen 375 millió forintot fordítottak fejlesztésre. A vállalat 2010 októberében, zöldmezős beruházás keretében megkezdte új ragasztógyárának építését. A Tatabányai-Környei Ipari Parkban épülő Henkel üzem beruházási értéke 14,7 millió euró, és várhatóan 2012-ig kezdi el működését, ide települ át egy angliai és egy lengyel üzem termelése, valamint ide költözik majd a váci ragasztógyár is. Az új gyár és logisztikai központ 80 fő részére ad majd munkalehetőséget.
A Henkel két üzemében folytat termelést Magyarországon: Körösladányban folyékony mosó- és háztartási tisztítószereket, valamint Vácott lakossági és ipari ragasztókat gyárt.
A körösladányi Henkel üzemben évek óta nő a termelés, ez az üzem adja az export árbevétel több mint háromnegyed részét. Az itt gyártott folyékony tisztító szereket és mosó géleket elsősorban a régió országaiba, Nyugat-Európába szállítják. Jelentősen nőtt a mosógélek gyártása, ebből a termékkörből 125 ezer tonna került le a körösladányi gyártósorokról.
A váci ragasztógyárban 2010-ben elkezdődött a hibrid ragasztók gyártása, valamint az egykori barcsi építési kemikáliák üzeméből is átkerült néhány termék. Belső pályázatokon is jól szerepelt a gyár, ezért ide kerültek új termék-gyártások is. A váci gyárból a régió, és az EU országaiba egyaránt szállítanak, például, innen látják el faragasztókkal a görög és az olasz piacokat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >