A Heineken a vártnál erősebb első félévet zárt és elvetette 2023-as árrés-céljait

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 08. 01. 12:08

A Heineken a vártnál magasabb első félévi eredményt ért el, mivel a fogyasztók az inflációs nyomás ellenére több sört vásároltak, de a világ második legnagyobb sörfőzdéje a költségek megugrása miatt elvetette 2023-ra kitűzött árréscélját.

A prémium-sörök keresletének növelése jót tett a Heineken forgalmának

„Vállalkozásunk jól teljesített 2022 első felében” – mondta Dolf van den Brink vezérigazgató. „Piacaink több mint felében az iparág előtt nőttünk, és a Heineken márka ismét erős lendületet mutatott, amit a megnövekedett márkatámogatás is felerősített. Az árképzéssel, a bevételkezeléssel és a termelékenységgel kapcsolatos intézkedéseink ellensúlyozzák a költségbázisunkban nehezedő jelentős inflációs nyomást. Ennek eredményeként a működési eredmény már határozottan megelőzi 2019-et.”

A Heineken is megismételte azt a kilátását, miszerint az árrés stabil lesz, vagy szerényen nő idén. 2023-ra magának a működési eredménynek a közepes vagy magas egyszámjegyű százalékos növekedését irányozta elő.

Az első félévben a Heineken 7,6%-os sörmennyiség-növekedésről számolt be, a második negyedévben felgyorsult, és minden régióban terjeszkedett, nevezetesen a COVID-19-zárlatból kilábaló ázsiai és csendes-óceáni térségben, valamint stabil Amerikában és Európában, ahol több fogyasztó ivott bárokban vagy éttermekben.

A Heineken, akárcsak a piacvezető Anheuser-Busch InBev, azt mondta, hogy előnyös volt az áremelkedések és a fogyasztók drágább „prémium” sörökre való átállása, mint például a Heineken márka a főbb piacokon, Brazíliában, Kínában és Vietnamban. A Heineken nemrégiben kiterjesztette jelenlétét Mexikóban.

Eurpoean Supermarket Magazine

Kapcsolódó cikkeink