A Heineken 1 euróért eladta oroszországi érdekeltségeit
A Heineken holland söripari vállalat, a világ második legnagyobb sörgyártó cége szimbolikus 1 euróért adta át oroszországi leányvállalatának összes részvényét az orosz hátterű Arnest csoportnak – tájékoztatott az NL Times című angol nyelvű holland hírportál pénteken.
Az eladás legalább 300 millió euró (mintegy 115 milliárd forint) halmozott veszteséget okozott az amszterdami székhelyű vállalatnak.
„A Heineken SA eladta oroszországi tevékenységét az Arnest csoportnak. Az eladás a szükséges engedélyek megszerzését követi, és lezárja a Heineken tavaly márciusában megkezdett kivonulását Oroszországból”
– áll a holland söripari vállalat pénteken közzétett közleményében.
„Befejeztük a kivonulást Oroszországból”
– fogalmazott a közleményben Dolf van den Brink, a Heineken vezérigazgatója.
Közölte, az orosz leányvállalat eladása a vártnál bonyolultabb volt, részben a változó helyi jogszabályok miatt, valamint azért, mert a cégvezetés meg akarta akadályozni, hogy a Heineken rossz kezekbe kerüljön.
„Nagyon nehéz körülmények között, keményen dolgoztunk azon, hogy üzletünket egy megfelelő vevőre ruházzuk át”
– idézte a Heineken közleményét a hírporál.
A vezérigazgató tájékoztatása szerint az Arnest csoport átvette a holland vállalat összes oroszországi létesítményt, köztük hét sörfőzdét. Továbbá felelősséget vállalt az országban dolgozó mintegy 1800 alkalmazottért is, foglalkoztatási garanciákat biztosított számukra a következő három évre – mondta.
„A közelmúlt fejleményei azt mutatják, hogy a nagyvállalatoknak jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az Oroszországból való kivonuláskor”
– fogalmazott Van den Brink, majd hozzátette: noha a részvényeladás a várnál sokkal tovább tartott, a tranzakció lehetővé teszi, hogy a Heineken felelős módon hagyja el Oroszországot, és biztosítsa az eddigi alkalmazottak megélhetését.
Kapcsolódó cikkeink
Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >A világ legjobb FMCG-reklámjai
A nézők elfogadják, hogy reklámot kapnak, cserébe elvárják, hogy az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >