A háztartások több mint háromnegyede fogyaszt joghurtot

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 05. 01. 08:00

Tízből nyolc magyar háztartás vásárolt joghurtot 2007-ben – állapítható meg a GfK Hungária privát háztartások fogyasztását monitorozó ConsumerScan adatai alapján.Ugyanakkor tavaly a magyar háztartások közel 6 százalékkal kevesebb joghurtot vásároltak, mint 2006-ban. Mindemellett a joghurtpiac – a közel 9 százalékos átlagár-növekedésnek köszönhetően – értékben kifejezett forgalma minimálisan növekedett. Mennyiségbeli visszaesés a teljes piac több mint 80 százalékát adó gyümölcsjoghurtok körében figyelhető meg, e mögött leginkább az áll, hogy a vásárló háztartások kevésbé gyakran tették a kosarukba ezeket a terméket az elmúlt egy év során.
Az ízesítés nélküli joghurtok értékalapú forgalmának növekedése egyértelműen az átlagosnál magasabb átlagár-növekedésnek tulajdonítható. Míg a natúr joghurtokért átlagosan 15 százalékkal, addig a gyümölcsös joghurtokért átlagosan 7 százalékkal fizettünk többet 2007-ben, mint egy évvel korábban. Utóbbi termékeknél ez az átlagár-növekedés kompenzálta a mennyiségbeli visszaesést, így az értékbeli forgalom a vizsgált időszakban nem változott. A natúr joghurtok tekintetében a kereskedelmi márkás termékek aránya lényegében nem változott a két év viszonylatában, a gyümölcsös joghurtok esetében a kereskedelmi márkás termékek arányának növekedése azonban szembetűnő.
Gyümölcsös joghurtot jellemzően a nagyobb – 3-4 fős háztartások – vásárolnak, míg számarányukhoz képest a natúr joghurtok vásárlásából erőteljesebben részesednek az 1-2 személyes háztartások. A natúr joghurtot vásárlók körében az átlagnál lényegesen magasabb arányban van jelen az idősebb (60 év feletti) korosztály, illetve a gyermek nélküli háztartások.

Kapcsolódó cikkeink