A GVH eljárást indított az Extreme Digital-eMAG-gal szemben
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az Extreme Digital-eMAG Korlátolt Felelősségű Társasággal (eMAG) szemben, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat feltételezett megsértése miatt. Az eljárás indokát a GVH részletesen kifejtette, mely szerint az eMAG valószínűsíthetően fogyasztói véleményekkel kapcsolatos közzétételi gyakorlata, akciók során történő árkedvezményekkel való visszaélése, valótlan szállítási határidők nyújtása és téves tájékoztatás a fogyasztók 14 napos elállási jogáról jogsértő lehet.
Fontos kiemelni, hogy az eljárás még nem jelenti a jogsértés bizonyítását, csupán a tények tisztázását és a feltételezett jogsértés vizsgálatát célozza. A GVH korábban már vizsgálta az eMAG akciótartási gyakorlatát, melynek eredményeként jelentős pénzbírságra és jóvátételi vállalásokra kötelezte a vállalkozást. Az eMAG kötelezettségeit azonban nem teljesítette megfelelően, ezért további bírsággal sújtották.
A GVH eljárása három hónapon belül lefolytatandó, de szükség esetén meghosszabbítható.
Kapcsolódó cikkeink
GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >Az anyák napi költések összege elérheti a 33,5 milliárd dollárt az USA-ban
A National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights &…
Tovább olvasom >