A gin őshazájában is bemutatkozott a magyar Opera Gin
A világ egyik legnagyobb ginfesztiválján mutatkozott be a napokban Magyarország első kézműves ginje, az Opera Gin Budapest. A londoni Junipalooza szervezői nagy gonddal válogatják meg, hogy ki állíthat ki standdal, így már az is megtiszteltetés, hogy néhány hónappal a hazai debütálás után befogadást nyert az Első Magyar Gin Manufaktúra terméke. A fesztiválon kapott pozitív szakmai és fogyasztói visszajelzések pedig megerősítették a csapatot abban, hogy nemzetközi szinten is van keresnivalója a kelet-európai régióban úttörőnek számító vállalkozásuknak.
A londoni Junipalooza immár hatodik éve színtere a gin-készítők és a gin-rajongók találkozásának. A június 8-9. között megrendezett esemény hamar a legfontosabb megmérettetéssé nőtte ki magát a ginfőzdék között. Más kiállításoktól eltérően ugyanis nem rendeznek versenyt, nem adnak át díjakat és érdemérmeket. A Junipalooza elismertségét az adja, hogy a szervezők előzetesen zsűrizik a kiállítani szándékozókat, és bátran utasítják vissza az általuk vitatott minőségű főzeteket, márkától és hírnévtől függetlenül, ezzel nem ritkán komoly vitát kiváltva a szakmában. A Junipalooza szervezőinek hitelessége azonban nem inog meg, Gin Foundry nevű blogjuk nem véletlenül a legismertebb médium a szakmában. A ginek világában betöltött szerepüket jól jelzi az is, hogy a Magyarországon még alig ismert, prémium tonik gyártók is sorban állnak azért, hogy szponzorálják a Junipalooza fesztivált, ingyen biztosítva a koktélok egyik legfontosabb összetevőjét.
A kiválasztott több mint 60 főzde mintegy 200 gin márkája között idén egy magyar is feltűnt – az Első Magyar Gin Manufaktúra által készített Opera Gin Budapest. Dámosy Bálint, a manufaktúra alapítója és Varsányi Ferenc bartender, az Opera Gin márkanagykövete képviselték a Junipalooza „Newcomers Zone”, azaz újonc zónájában debütáló brandet. A fesztiválon való részvétel mellett esténként közismert londoni bárokban tartottak Opera alapú koktélokból, úgy nevezett „guest shift” eseményeken.
„Az Opera Gin Budapesttel Bálinték egy nagyon különleges aromájú, ízletes gint alkottak, ami nemzetközi piacra termett” – véleményezte az italt a fesztivál szervezését bonyolító Gin Foundry alapítója, Olivier Ward. Az Egyesült Királyságban az utóbbi évtized hozta el a gin reneszánszát, párhuzamosan a “drink less but drink better”, szemlélet terjedésével. A ginek népszerűsége abban rejlik, hogy más szeszes italokhoz képest könnyebb előállítani, sokkal változatosabb ízvilág teremthető, a koktélreceptek bőséges kínálata pedig azt biztosítja, hogy mindenki talál kedvére való márkát és mixet. Az Egyesült Királyságban folyamatosan növekszik a gin népszerűsége, olyannyira, hogy az elmúlt időszakban megelőzte a korábban az ország legnépszerűbb italának számító whiskey-t is.
Ezzel szemben itthon a minőségi, kézműves főzési eljárások elterjedése egyelőre csak a söröknél figyelhető meg. Habár Magyarország manapság nem éppen a ginről híres, kevéssé ismert tény, hogy a történelem során valóságos boróka-nagyhatalomnak számított hazánk, a bogyóból készülő párlatnak pedig kiterjedt hagyománya volt. Dámosy Bálinték ezt a hagyományt igyekeznek feléleszteni, magyar alapanyagokból, hazai ízekkel, de a globális kortárs trendeket sem figyelmen kívül hagyva. A londoni Junipalooza során érkezett rengeteg pozitív visszajelzés a középtávú tervek között szereplő nemzetközi terjeszkedésnek is ösztönzést ad.
Kapcsolódó cikkeink
Két új ízzel bővül a Kalumba-család: jön a mangós és a vérnarancsos ginkülönlegesség
Zwack bővíti nagy népszerűségnek örvendő Kalumba Madagascar gincsaládját, méghozzá két…
Tovább olvasom >Kalumba Mango Gin & Kalumba Blood Orange Gin
A Kalumba Madagascar Ginek a világ egyik legrégebbi szigetéről, Madagaszkárról…
Tovább olvasom >Nagy gin-bumm a bár körül!
Nem halkuló sikertörténet a giné: forgalma és népszerűsége folyamatosan erősödik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét átadásra kerültek az „Inno d’Or – Év Innovációja” díjak
A Trade magazin által tavaly életre hívott verseny célja, hogy…
Tovább olvasom >Nőtt a Coop forgalma tavaly
A Coop Gazdasági Csoport árbevétele tavaly 3 százalékos emelkedéssel 674…
Tovább olvasom >A gyereknap miatt 30 százalékkal megnő a játékok forgalma egy kutatás szerint
A gyereknap miatt május utolsó két hetében nagyjából 30 százalékos…
Tovább olvasom >