A fővárosi kormányhivatal válaszai az ágazati bértámogatással kapcsolatban az MVI kérdéseire
Az Magyar Vendéglátók Ipartestületének egyik tagja az ágazati bértámogatással kapcsolatban tett fel kérdéseket Budapest Főváros Kormányhivatalának – a válaszokat megosztotta az ipartestület tagságával és a további érintettekkel.
Kérdések:
- A munkaszerződés scannelve ott az éppen aktuális munkaszerződés módosítás elegendő-e, mert ez tartalmazza az éppen aktuális bérét a munkavállalóknak vagy az eredeti munkaszerződés is szükséges?
- Vendéglátóipari egységként munkatársaink egy része részesül felszolgálási díjban, Cégünknél a bruttó bér összetétele alapbér, pótlékok és felszolgálási díjból áll össze, melyet a számfejtési lap tartalmaz, vagyis a munkaszerződés módosításban az alapbér lesz. Továbbá aki kötetlen munkarendben dolgozik, azok számára jelenléti íven csak a szabadságot kell feltüntetni, ez így elegendő vagy részletezni szükséges mely napokon dolgozott a munkavállaló a támogatás miatt?
A kormányhivatal válasza:
Célszerű a kérelmet akkor benyújtani, amikor a november havi bérszámfejtés megtörtént, így a pontos összeget tudják beírni. A kérelem (a szükséges mellékletekkel együtt) december 11-ig nyújtható be.
A benyújtás időpontja nem befolyásolja a pozitív elbírását.
A támogatás a kérelemben beírt bruttó összeg alapján kerül megállapításra. A kifizetés majd a benyújtott elszámolás alapján ( elszámolólap, bérjegyzék, jelenléti ív ) történik, amelynek pontos módjáról, a beküldési határidőről a megküldött határozatban találhat majd részletes információkat. Az elszámolólap nyomtatvány is ekkor kerül majd megküldésre.
Az Ágazati bértámogatási program igényléséhez a kérelmet a szükséges mellékletekkel együtt Cégkapun keresztül szükséges beadni a Hirdetményben leírt módon, amely elérhető a következő oldalon:
https://nfsz.munka.hu/cikk/1294/Agazati_bertamogatasi_program.
A támogatási kérelemhez az adott munkavállaló munkaszerződését / eredeti, módosított/ csatolni szükséges.
Az Ágazati bértámogatásnál a munkaviszony fenntartása a cél, s ennek során lehetnek olyan időszakok november hónapban, amikor bár a munkaviszony fennáll, de tényleges munkavégzésre nem kötelezett a munkavállaló. A munkaviszony fennállás alatt tehát több minden is előfordulhat (munkavégzés, táppénz, állásidő, szabadság, fizetett távollét, home office stb.), melyet a jelenléti íven jelölni lehet és szükséges is. A jelenléti ívet összevetve az elszámolás során igényelt támogatással a hivatal fel tudja mérni, hogy helyesen számolt-e a munkaadó, tehát valóban annak megfelelően igényelte-e a támogatást, ahogyan a bér terhelte, s nem lesz-e jogosulatlanul támogatás igényelve, kifizetve.
Budapest Főváros Kormányhivatala
Foglalkoztatási Főosztály
Kapcsolódó cikkeink
Minden szempontból nagy sikert hozott az ötödik Sirha Budapest
A Sirha Budapest Nemzetközi Élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítás mára már…
Tovább olvasom >Szakmai konferencia a Sirha 2022 szakkiállításon az MVI szervezésében
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete konferenciát szervez a Sirhán Változások és…
Tovább olvasom >Berkes Gyula és a Dudás testvérek kapták az idei Gundel-díjakat
Berkes Gyula, a budapesti Biarritz étterem, valamint Dudás Szabolcs és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Az idei első félévben is töretlenül bővült a globális hotelipar
Az előző év kiugró eredményeihez képest is képes volt tovább…
Tovább olvasom >