A fogyasztót ösztönözné az egységes logóhasználat a hazai termékek vásárlására
Hazánk legismertebb eredetjelölő védjegyeit üzemeltető „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. szüreti mulatsággal egybekötött partnertalálkozó keretében mutatta be legfrissebb fogyasztói felmérésének eredményeit.
A jövőre 10 éves nonprofit szervezet évente két rendezvényt szervez. A már hagyományosnak mondható tavaszi konferencia mellett ősszel kötetlen partnertalálkozóval köszöni meg az együttműködést védjegyhasználóinak. A rendezvény fő célja a jó hangulat megteremtése mellett, a friss szakmai információk átadása.
Ennek megfelelően a nap rövid szakmai programmal kezdődött, ahol a társaság ügyvezetője, Kecskeméti Attila bemutatta a nyári-őszi kiállítási időszak során folytatott fogyasztói felmérés eredményeit. Legfontosabbnak tartotta kiemelni a következőket:
– a válaszadók jelentős része azért választja az itthon készült termékeket – amellett, hogy ezzel a hazai vállalkozásokat támogatja (80%) -, mert azokat biztonságosabbnak tartja, mint a bizonytalan eredetű import termékek (60%). Ugyanakkor csak kevesen ismerik fel az összefüggést (28%), hogy ezzel saját magukat is támogatják.
– Sokan azért nem vesznek magyar termékeket, amellett, hogy drágának ítélik (35%), mert nehéz azokat felismerni (27%).
– A termékeken szereplő jól ismert védjegyek bizalmat keltenek a fogyasztók egy jelentős részében (39%) és arról adnak tájékoztatást, hogy a termék itthon készül (76%). A három logó – magyar, hazai és hazai feldolgozású – közötti tartalmi különbséget azonban a fogyasztók 99%-a nem ismeri.
– A válaszadók úgy gondolják, hogy a magyar termékek ösztönzését a magyar munkahelyek megőrzésének hangsúlyozásával (48%), külföldinél kedvezőbb árakkal (36%) és hazai származást igazoló egységes logóhasználattal (34%) lehetne leginkább ösztönözni.
Levonható a következtetés, mely szerint a fogyasztó továbbra is roppant árérzékeny, ugyanakkor bízik a magyar termékekben, mely jó kiindulási alap. Ösztönözni lehetne őt a magyar termékek vásárlására, ha ezeket a termékeket egységes logórendszer jelölné, így azok könnyen felismerhetők lennének. Viszont kiemelt hangsúlyt kell fektetni az oktatásra, gondolva ez alatt a védjegyek tartalmi jelentésének, illetve a hazai termékek választása mögött megbúvó gazdasági összefüggés elmagyarázására.
A folytatásban Bárdi Károly bemutatta az Észak-Ausztriába, Svájcba, Németországba és Liechtensteinbe irányuló exportlehetőségeket a Magyar Állam és az Exim Bank garanciájával. Majd Vajda Éva, az iWebMa Magyarország ügyvezetője tartott rövid gondolatébresztő prezentációt FMCG online marketing témában. Már második éve kiemelt támogatóként a Budapest Bank is részt vesz az eseményeken, a pénzintézet elkötelezett a magyar kkv-k fejlődése mellett, ügyfélkörük döntő többségét ezek a cégek adják.
A nap további részében a szórakozásé volt a főszerep: a vendégek a szüretelés hagyományaival kapcsolatban számos érdekességet megtudhattak és kipróbálhattak köszönhetően a rendezvény helyszínéül szolgáló Hilltop Borászatnak. A borászati látogatást és borkóstolót követően egyéni, illetve csapatjátékokban mérték össze tudásukat: borfelismerő verseny, bortotó, szüreti olimpiai játékok: szüretelés, szőlőprés összerakása, lopózó és hordógurító verseny. A programot svédasztalos ebéd zárta.
Kapcsolódó cikkeink
PENNY: elköteleződés a hazai értékek mellett
2024-ben a PENNY számára a magyar termékek iránti elköteleződés különösen…
Tovább olvasom >Kiemelt figyelmet fordít a hazai termékekre a TISZA-COOP
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2024 verseny szakmai különdíját idén…
Tovább olvasom >Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj: A CBA és a hazai termékek sikere
A CBA Kereskedelmi Kft. számára a 2024-es Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >