A fogyasztók közel fele szeretné, ha a márkák „lenyelnék” az áremelést

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 08. 28. 08:57

Az Ello felmérése szerint az Egyesült Királyság fogyasztóinak csaknem fele (43%) azt szeretné, ha a márkák elnyelnék az áremelkedéseket az ügyfelek támogatása érdekében a megélhetési költségek válsága idején. Ez az adat abból adódik, hogy a felmérés 1000 válaszadójának 31%-a már régóta nem engedheti meg magának, hogy minden olyan márkás terméket vegyen, amilyent általában vásárolna, mivel a növekvő költségek torzítják a márkahűséget.

Mivel az infláció 40 éves csúcsát érte el, és 10% fölé emelkedett, a kutatás kimutatta, hogy a fogyasztók 40%-ának csökkentenie kellett a kiadásait

Egyre gyakoribb a szupermarket váltás is: 17 százalékuk máshol vásárol, hogy pénzt takarítson meg az emelkedő élelmiszerárakon, a változást figyelembe véve további 15 százalékot.

Alternatív megoldást keresve a felmérés azt találta, hogy 42%-uk nagyobb valószínűséggel marad hűséges a márkákhoz, ha kedvezményeket kínálnak más általuk vásárolt termékekre.

„A megélhetési költségek válsága kihívást jelent a kormánynak, a vállalkozásoknak és a fogyasztóknak” – mondta Michael Kalli, Ello ügyvezető igazgatója. „Mivel a kamatlábak, valamint az élelmiszerek, az energia, a benzin és az általános fogyasztási cikkek árai folyamatosan emelkednek, a jelenlegi légkör valószínűleg az egyik legnagyobb kihívás, amellyel az Egyesült Királyságnak szembe kell néznie a járvány kitörése óta. A statisztikák aggasztóak, és bár az árak emelkedése elkerülhetetlen, a vállalkozásoknak más utakat is meg kell vizsgálniuk, hogy enyhítsenek a megélhetési költségek emelkedésével küszködő fogyasztókra nehezedő nyomáson.”

A Barclaycard kutatása azt mutatja, hogy a fogyasztók közel fele a költségvetési és saját márkás termékek mellett dönt, mivel a megélhetési költségek továbbra is súlyosbodnak.

Grocery Gazette

Kapcsolódó cikkeink