A fogyasztás növekedése még csak ezután jön, élelmiszer-fogyasztás terén kezdenek mutatkozni biztató jelek
A fogyasztói magatartás és a kiskereskedelmi forgalom novemberi csökkenése mögött több tényező is meghúzódik. Az év végi, magasabb forgalmú időszaknak köszönhetően decemberben még érvényesek lehetnek a Black Friday-akciók, ami befolyásolhatta az adatokat. A január-februári számoknak azonban már növekedésre kellene utalniuk, és a szakértők szerint a reálbérek fokozatos növekedése támogathatja a fogyasztás helyreállását.
Az élelmiszer-fogyasztás terén kezdenek mutatkozni biztató jelek, de az általános fogyasztás drasztikus növekedésére még várni kell. A különböző ágazatokban történt változások közül kiemelkednek a bútor- és műszakicikk-áruházak forgalmának emelkedése, valamint a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben tapasztalt bővülés – írja a vg.hu cikke.
Az infláció csökkenése és a hitelkamatok mérséklődése is hozzájárulhat a kiskereskedelmi forgalom élénküléséhez. Ugyanakkor a szakértők óvatosan optimisták, mivel ezek a folyamatok lassan éreztetik hatásukat, és a fogyasztói bizalom helyreállítása hosszabb időt vehet igénybe. A jövőben a reálbérek emelkedése és az üzemanyagárak szabályozásának kikerülése segíthet a kiskereskedelmi szektor fellendülésében, de a tartós növekedéshez a fogyasztói bizalom helyreállítása is szükséges.
Kapcsolódó cikkeink
Lassanként visszaépülhet a kiskereskedelmi forgalom és lakossági fogyasztás
A kiskereskedelmi forgalom alakulása és a lakossági fogyasztás visszaépülése az…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,6 százalékkal nőtt
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >