A fogyasztás növekedése még csak ezután jön, élelmiszer-fogyasztás terén kezdenek mutatkozni biztató jelek

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 01. 08. 12:40

A fogyasztói magatartás és a kiskereskedelmi forgalom novemberi csökkenése mögött több tényező is meghúzódik. Az év végi, magasabb forgalmú időszaknak köszönhetően decemberben még érvényesek lehetnek a Black Friday-akciók, ami befolyásolhatta az adatokat. A január-februári számoknak azonban már növekedésre kellene utalniuk, és a szakértők szerint a reálbérek fokozatos növekedése támogathatja a fogyasztás helyreállását.

Az élelmiszer-fogyasztás terén kezdenek mutatkozni biztató jelek, de az általános fogyasztás drasztikus növekedésére még várni kell. A különböző ágazatokban történt változások közül kiemelkednek a bútor- és műszakicikk-áruházak forgalmának emelkedése, valamint a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben tapasztalt bővülés – írja a vg.hu cikke.

Az infláció csökkenése és a hitelkamatok mérséklődése is hozzájárulhat a kiskereskedelmi forgalom élénküléséhez. Ugyanakkor a szakértők óvatosan optimisták, mivel ezek a folyamatok lassan éreztetik hatásukat, és a fogyasztói bizalom helyreállítása hosszabb időt vehet igénybe. A jövőben a reálbérek emelkedése és az üzemanyagárak szabályozásának kikerülése segíthet a kiskereskedelmi szektor fellendülésében, de a tartós növekedéshez a fogyasztói bizalom helyreállítása is szükséges.

Kapcsolódó cikkeink