A fiatalabb fogyasztók a fenntartható csomagolást választják egy tanulmány szerint
Az ALPLA új tanulmánya szerint a 18-34 év közötti fogyasztók több mint fele (54%) „mindig” vagy „gyakran” választja a fenntartható csomagolású termékeket.
Ez az arány a 35 éves és idősebb válaszadók 33%-ra, az 55 éves és idősebbek 25%-ra igaz.
Az ALPLA és a Pollfish közös 2024 Sustainability and Convenience in Packaging című felmérése azt vizsgálta, hogy a fenntartható és környezetbarát csomagolások elfogadása tekintetében van-e a generációk között különbség.
A megkérdezett fiatalok közel fele azt mondta, hogy „mindig” vagy „gyakran” „visszautasítja” az olyan termékeket, amelyek csomagolása nem fenntartható, míg több mint kétharmaduk (68%) „nagyon” vagy „közepesen” hajlandó a fenntartható csomagolással kapcsolatos szokásain változtatni.
A válaszadók több mint egyharmada (34%) mondta, hogy akkor is a fenntartható csomagolást választja, ha az kevésbé kényelmes – azaz nehezebben nyitható vagy nem visszazárható –, míg a nagy többség (79%) állítása szerint hajlandó többet fizetni a környezetbarát csomagolásért. Ugyanez az arány a 35 éves és idősebb fogyasztók körében 56%, míg az 55 éves és idősebb fogyasztók esetében 41%.
A megkérdezettek több mint fele (53%) nyilatkozott úgy, hogy társadalmi köreik szerepet játszanak fenntartható vásárlási szokásaikban, és a környezettudatos vásárlási döntéseket „nagymértékben” vagy „mérsékelten” befolyásolják a barátok és a családtagok döntései. Az idősebb generációk körében a válaszadók 29%-a nyilatkozott hasonlóképpen.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >Környezettudatosak az ételrendelők
Legalábbis ezt állapítja meg a magyar, szlovák és román piacon…
Tovább olvasom >Mit eszel holnap?
A Nestlé Hungária rendszeresen méri a magyar lakosság egészséges táplálkozáshoz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >