A fiatalabb fogyasztók a fenntartható csomagolást választják egy tanulmány szerint

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 03. 18. 09:33

Az ALPLA új tanulmánya szerint a 18-34 év közötti fogyasztók több mint fele (54%) „mindig” vagy „gyakran” választja a fenntartható csomagolású termékeket.

Ez az arány a 35 éves és idősebb válaszadók 33%-ra, az 55 éves és idősebbek 25%-ra igaz.

Az ALPLA és a Pollfish közös 2024 Sustainability and Convenience in Packaging című felmérése azt vizsgálta, hogy a fenntartható és környezetbarát csomagolások elfogadása tekintetében van-e a generációk között különbség.

A megkérdezett fiatalok közel fele azt mondta, hogy „mindig” vagy „gyakran” „visszautasítja” az olyan termékeket, amelyek csomagolása nem fenntartható, míg több mint kétharmaduk (68%) „nagyon” vagy „közepesen” hajlandó a fenntartható csomagolással kapcsolatos szokásain változtatni.

A válaszadók több mint egyharmada (34%) mondta, hogy akkor is a fenntartható csomagolást választja, ha az kevésbé kényelmes – azaz nehezebben nyitható vagy nem visszazárható –, míg a nagy többség (79%) állítása szerint hajlandó többet fizetni a környezetbarát csomagolásért. Ugyanez az arány a 35 éves és idősebb fogyasztók körében 56%, míg az 55 éves és idősebb fogyasztók esetében 41%.

A megkérdezettek több mint fele (53%) nyilatkozott úgy, hogy társadalmi köreik szerepet játszanak fenntartható vásárlási szokásaikban, és a környezettudatos vásárlási döntéseket „nagymértékben” vagy „mérsékelten” befolyásolják a barátok és a családtagok döntései. Az idősebb generációk körében a válaszadók 29%-a nyilatkozott hasonlóképpen.

ESM

Kapcsolódó cikkeink