A fiatalabb fogyasztók a fenntartható csomagolást választják egy tanulmány szerint
Az ALPLA új tanulmánya szerint a 18-34 év közötti fogyasztók több mint fele (54%) „mindig” vagy „gyakran” választja a fenntartható csomagolású termékeket.
Ez az arány a 35 éves és idősebb válaszadók 33%-ra, az 55 éves és idősebbek 25%-ra igaz.
Az ALPLA és a Pollfish közös 2024 Sustainability and Convenience in Packaging című felmérése azt vizsgálta, hogy a fenntartható és környezetbarát csomagolások elfogadása tekintetében van-e a generációk között különbség.
A megkérdezett fiatalok közel fele azt mondta, hogy „mindig” vagy „gyakran” „visszautasítja” az olyan termékeket, amelyek csomagolása nem fenntartható, míg több mint kétharmaduk (68%) „nagyon” vagy „közepesen” hajlandó a fenntartható csomagolással kapcsolatos szokásain változtatni.
A válaszadók több mint egyharmada (34%) mondta, hogy akkor is a fenntartható csomagolást választja, ha az kevésbé kényelmes – azaz nehezebben nyitható vagy nem visszazárható –, míg a nagy többség (79%) állítása szerint hajlandó többet fizetni a környezetbarát csomagolásért. Ugyanez az arány a 35 éves és idősebb fogyasztók körében 56%, míg az 55 éves és idősebb fogyasztók esetében 41%.
A megkérdezettek több mint fele (53%) nyilatkozott úgy, hogy társadalmi köreik szerepet játszanak fenntartható vásárlási szokásaikban, és a környezettudatos vásárlási döntéseket „nagymértékben” vagy „mérsékelten” befolyásolják a barátok és a családtagok döntései. Az idősebb generációk körében a válaszadók 29%-a nyilatkozott hasonlóképpen.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >