A fenntarthatóság üzleti hatásai

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2020. 03. 15. 14:35

A fenntartható működés nemcsak környezeti, de financiális és marketingelőnyökkel is jár. A Felelős Gasztrohős Alapítvány 2018-as piackutatásából kiderült, hogy a lakosság több mint 50%-a megbízik a zöld védjegyekben, és a környezettudatos vendégek több mint fele a minősített éttermet választaná, és 6–20%-kal többet is fizetnének ezeken a helyeken.

A Fenntartható Vendéglátóhely minősítést a vendéglátóhelyek akkor nyerhetik el, ha környezettudatosabban működnek az átlagnál (ennek részleteiről előző számunkban írtunk). A 2012-ben, kezdetben kevesebb sikerrel elindított rendszer után mára egyre nagyobb szerepet kap a hazai vendéglátásban is a „zöld” gondolkodás, a külföldi jó példáknak, trendeknek és a vendégek változó igényeinek köszönhetően. Az alapítvány a minősített vendéglátóhelyeknek több környezetbarát termékre, szolgáltatásra nyújt kedvezményt, valamint a megbízható, jó minőségű terméket nyújtó termelők listáját is az éttermek rendelkezésére bocsátja. A Gasztrohős kampányai révén, amelybe az éttermeket is bevonja, rendszeres sajtómegjelenésekre is számíthatnak, valamint az alapítvány applikációjában is megjelenhetnek, melyet már több mint ezer felhasználó töltött le.

Növényi alapú ételek, a lokális konyha előnyben részesítése, zero-waste konyhai megoldások, fenntartható forrásból származó állati eredetű termékek. Egy 2018-as amerikai trendkutatás szerint ezek lesznek az elkövetkező évek csapásirányai. Itthon is jól látszik ez a tendencia: az idei Bocuse d’Or hazai döntőjén már fenntarthatósági díjat is nyerhetett az a séf, aki a legkevesebb hulladékot termelte a verseny alatt. De nemcsak a gasztronómiai körökben, a vendégek részéről is egyre nagyobb a nyitottság a minősítéssel rendelkező éttermek iránt.//

Kapcsolódó cikkeink