A fenntarthatóság üzleti hatásai
A fenntartható működés nemcsak környezeti, de financiális és marketingelőnyökkel is jár. A Felelős Gasztrohős Alapítvány 2018-as piackutatásából kiderült, hogy a lakosság több mint 50%-a megbízik a zöld védjegyekben, és a környezettudatos vendégek több mint fele a minősített éttermet választaná, és 6–20%-kal többet is fizetnének ezeken a helyeken.
A Fenntartható Vendéglátóhely minősítést a vendéglátóhelyek akkor nyerhetik el, ha környezettudatosabban működnek az átlagnál (ennek részleteiről előző számunkban írtunk). A 2012-ben, kezdetben kevesebb sikerrel elindított rendszer után mára egyre nagyobb szerepet kap a hazai vendéglátásban is a „zöld” gondolkodás, a külföldi jó példáknak, trendeknek és a vendégek változó igényeinek köszönhetően. Az alapítvány a minősített vendéglátóhelyeknek több környezetbarát termékre, szolgáltatásra nyújt kedvezményt, valamint a megbízható, jó minőségű terméket nyújtó termelők listáját is az éttermek rendelkezésére bocsátja. A Gasztrohős kampányai révén, amelybe az éttermeket is bevonja, rendszeres sajtómegjelenésekre is számíthatnak, valamint az alapítvány applikációjában is megjelenhetnek, melyet már több mint ezer felhasználó töltött le.
Növényi alapú ételek, a lokális konyha előnyben részesítése, zero-waste konyhai megoldások, fenntartható forrásból származó állati eredetű termékek. Egy 2018-as amerikai trendkutatás szerint ezek lesznek az elkövetkező évek csapásirányai. Itthon is jól látszik ez a tendencia: az idei Bocuse d’Or hazai döntőjén már fenntarthatósági díjat is nyerhetett az a séf, aki a legkevesebb hulladékot termelte a verseny alatt. De nemcsak a gasztronómiai körökben, a vendégek részéről is egyre nagyobb a nyitottság a minősítéssel rendelkező éttermek iránt.//
Kapcsolódó cikkeink
Emberség, állatság – A nap képe
Egy német élelmiszerüzlet zöldségrészlegének ajánlata: vidd haza háziállataidnak a zöldséghulladékot!…
Tovább olvasom >Ennyit kosztál egy vacsora a vidéki dupla Michelin-csillagos étteremben
Magyarországon jelenleg két olyan étterem található, amely a világ egyik…
Tovább olvasom >A World Culinary Awards idén is díjazta a legjobb éttermeket
A gasztronómiai világ legjobbjait ünneplő World Culinary Awards idén is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >