A fenntarthatóság üzleti hatásai
A fenntartható működés nemcsak környezeti, de financiális és marketingelőnyökkel is jár. A Felelős Gasztrohős Alapítvány 2018-as piackutatásából kiderült, hogy a lakosság több mint 50%-a megbízik a zöld védjegyekben, és a környezettudatos vendégek több mint fele a minősített éttermet választaná, és 6–20%-kal többet is fizetnének ezeken a helyeken.
A Fenntartható Vendéglátóhely minősítést a vendéglátóhelyek akkor nyerhetik el, ha környezettudatosabban működnek az átlagnál (ennek részleteiről előző számunkban írtunk). A 2012-ben, kezdetben kevesebb sikerrel elindított rendszer után mára egyre nagyobb szerepet kap a hazai vendéglátásban is a „zöld” gondolkodás, a külföldi jó példáknak, trendeknek és a vendégek változó igényeinek köszönhetően. Az alapítvány a minősített vendéglátóhelyeknek több környezetbarát termékre, szolgáltatásra nyújt kedvezményt, valamint a megbízható, jó minőségű terméket nyújtó termelők listáját is az éttermek rendelkezésére bocsátja. A Gasztrohős kampányai révén, amelybe az éttermeket is bevonja, rendszeres sajtómegjelenésekre is számíthatnak, valamint az alapítvány applikációjában is megjelenhetnek, melyet már több mint ezer felhasználó töltött le.
Növényi alapú ételek, a lokális konyha előnyben részesítése, zero-waste konyhai megoldások, fenntartható forrásból származó állati eredetű termékek. Egy 2018-as amerikai trendkutatás szerint ezek lesznek az elkövetkező évek csapásirányai. Itthon is jól látszik ez a tendencia: az idei Bocuse d’Or hazai döntőjén már fenntarthatósági díjat is nyerhetett az a séf, aki a legkevesebb hulladékot termelte a verseny alatt. De nemcsak a gasztronómiai körökben, a vendégek részéről is egyre nagyobb a nyitottság a minősítéssel rendelkező éttermek iránt.//
Kapcsolódó cikkeink
Egy kutatás szerint érdemes Budapestre többször visszatérni
Kutatást készített a Danubius Hotels a budapesti szállodáikba látogató külföldi…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben van a hazai vendéglátás
A magyar vendéglátás helyzete jelenleg kettős: míg Budapest egyre népszerűbb…
Tovább olvasom >A séf legyen egyéniség!
A 2024. év egyik Gundel-díjazottja a csendes, szerény, ám annál…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 1 millió vendég érkezett a magyarországi szállashelyekre
2025 februárjában tovább erősödött a magyar turizmus: több mint 1…
Tovább olvasom >Egy kutatás szerint érdemes Budapestre többször visszatérni
Kutatást készített a Danubius Hotels a budapesti szállodáikba látogató külföldi…
Tovább olvasom >Történelmi rekordot döntött tavaly a globális hotelipar
A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt…
Tovább olvasom >