A Danone a Ferrero-nak adná a Michel et Augustin brandjét

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 12. 11. 11:45

A francia élelmiszeripari vállalat, a Danone kizárólagos tárgyalásokat folytat az olasz csokoládégyárral, a Ferreróval a Michel et Augustin márka eladásáról, amelynek süteményei, sajtjai és felvágottjai a francia szupermarketek polcain népszerűek.

„A Michel et Augustin egy nagyon kedvelt márka, de nem illeszkedik befektetési prioritásainkba, a Renew Danone stratégia keretében”

– nyilatkozta a Danone csoport vezérigazgató-helyettese, Juergen Esser az ESM-nek.

„Ez a legjobb módja annak, hogy hosszú távú értéket teremtsünk, miközben lehetőséget teremtünk a Michel et Augustin számára a Ferreronál a fejlődésre.”

A Michel et Augustin márkát 2004-ben indították el Augustin Paluel-Marmont és Michel de Rovira vállalkozók, és a Danone 2016-ban vásárolta azt meg, a Danone Manifesto Ventures üzletágán belül.

Termékeiket Franciaországon kívül hat más ország piacán értékesítik.

A tervezett tranzakció várhatóan a következő hónapokban zárul le a szokásos zárófeltételek teljesülése esetén.

„A tervezett felvásárlás erősítené a Ferrero ökoszisztémáját Franciaországban, és a csoport jelenlétét a prémium kekszpiacon, az Egyesült Királyságban a Burton’s Biscuit Company és a Fox’s, Dániában a Kelsen Group, Belgiumban pedig a Delacre felvásárlásai után”

– áll a Ferreróhoz tartozó belga CTH Invest vállalat közleményében.

A Danone októberben 6,2%-os növekedést jelentett be a harmadik negyedéves értékeiben, amely elérte a 6,906 milliárd eurót, felülmúlva az elemzők várakozásait.

A vállalat minden üzleti szegmensében növekedést tapasztaltak, hozzátéve, hogy az Essential Dairy and Plant-based products üzletág folyamatos átalakítása Európában pozitív eredményeket hozott.

Kapcsolódó cikkeink