A brit üzletláncok közül a Waitrose kínál elsőként olívaolajat utántöltő tasakban
Az Egyesült Királyságban elsőként a Waitrose kezd utántöltős olívaolajat árusítani üzleteiben. A kereskedelmi lánc 155 boltjában tartja készleten a Citizens of Soil 500 ml-es extra szűz olívaolaját.
A 2020-ban alapított márka olyan női kistermelők mellett áll ki, akik olajfaültetvényeiken ügyelnek a talaj egészségére és a biológiai sokszínűségre, valamint karbonlábnyomuk méretének csökkentése céljából a fogyasztóknak utántöltő tasakokban kínálnak olívaolajat.
A görögországi Kalentziben található 14 hektáros birtokon előállított alapanyagból készülő olívaolaj kifejezetten a Waitrose számára készül.
A vásárlók az első üveg olívaolaj megvásárlását követően azt az üvegénél tizenötször kisebb karbonlábnyommal rendelkező utántöltő tasakokban vehetik meg.
A kimosott és megszárított üres tasakokat a vásárlók leadhatják a 295 Waitrose üzlet valamely lágyműanyag-visszaváltó pontján, vagy postai úton eljuttathatják azt a Citizens of Soil-hoz.
– A Citizens of Soil egy fantasztikus koncepció. A vállalkozás új szintre emeli a minőségi olívaolajat és egyszerre támogatja a kistermelőket és kínál a korábbiaknál fenntarthatóbb csomagolási megoldást
– mondta el Tom Shiel, a Waitrose olajbeszerzője.
A Citizens of Soil társalapítója, Sarah Vachon izgalmasnak tartja a lehetőséget, hogy a díjnyertes extra szűz olívaolaj a Peloponészosszi félszigetről a Waitrose üzleteinek polcára kerülhet.
– A mi célunk, hogy támogassuk a Mariannához hasonló termelőket és a Manginas család által folytatott talajmegújító gazdálkodást, amely a természettel összhangban áll, ugyanakkor ízletes és tápláló végterméket eredményez
– fűzte hozzá Sarah Vachon.
Kapcsolódó cikkeink
Felelős csomagolás, fenntartható jövő
Az FMCG szektor csomagolásainak szerepe messze túlmutat a termékek védelmén…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >